kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۳۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

حوادث کوتاه از کشور


    مرگ راننده و سرنشین پیکان
سرویس شهرستان‌‌ها: فرمانده انتظامی بناب گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در جاده یکی از روستاهای تابعه شهرستان بناب، بلافاصله ماموران به محل اعزام شدند.
سرهنگ رمضان الله‌وردیان افزود: در این حادثه، راننده و یکی از سرنشینان پیکان در اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و 3 سرنشین دیگر آن مصدوم و برای معالجه به بیمارستان منتقل شدند.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس راه علت حادثه را بی‌احتیاطی و انحراف به چپ راننده کامیون اعلام کرد.

آزادی گروگان 30 ساله
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی مازندران گفت: در پی ارجاع یک فقره پرونده آدم‌ربایی مبنی بر ربایش فردی به نام «احسان- ب» در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان و شهرستان بابل قرار گرفت.
سرتیپ مسعود جعفری‌نسب با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیس آگاهی، از شناسایی یکی از آدم‌ربایان در یکی از شهرستان‌های ساحلی غرب استان خبر داد و افزود: با هماهنگی قضایی متهم در عملیات ضربتی پلیس دستگیر شد.وی ادامه داد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی به بزه انتسابی اعتراف کرد و محل نگهداری گروگان در یکی از ویلاهای استیجاری در شهرستان محمودآباد شناسایی شد.
جعفری یادآور شد: با شناسایی محل نگهداری گروگان، ماموران با تشکیل تیم‌های ویژه عملیاتی در اقدامی غافلگیرانه 5 متهم دیگر این پرونده را دستگیر کردند.فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به آزادی گروگان 30 ساله علت و  انگیزه آدم‌ربایی را اختلافات مالی اعلام و تاکید کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

رد رشوه 100 میلیونی
قم - خبرنگار کیهان: رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: برابر اعلام فرماندهی انتظامی شهرستان قم در پی کشف مقادیری مواد مخدر از دو نفر فروشنده مواد مخدر، بلافاصله ماموران قصد دستگیری متهمان را داشتند که برای رهایی از قانون یک فقره چک به مبلغ یکصد میلیون ریال به همراه 4 عدد النگو طلا به وزن تقریبی 45 گرم به عنوان رشوه به ماموران پیشنهاد دادند.سرهنگ سیدمحمد سیف‌زاده افزود: ماموران وجه پیشنهاد شده را صورتجلسه و متهمان را به مرجع قضایی معرفی کردند.

کشف 160 کیلو مواد مخدر
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید «شرافت» نائین حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک کامیونت باری مشکوک و آنها را متوقف کردند.سرهنگ غلامرضا شهریاری افزود: در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس 690 کیلوگرم تریاک و در عملیاتی دیگر از یک دستگاه کامیونت، 37 کیلوگرم تریاک که در 4 حلقه لاستیک جاسازی شده بود، کشف شد.
وی همچنین از کشف 49 کیلو و 200 گرم تریاک در ایست و بازرسی شهید «امامی» خبر داد و یادآور شد: ماموران مستقر در این ایستگاه در بازرسی از یک دستگاه تریلر کشنده، 49 کیلو و 200 گرم تریاک را کشف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان طی بازرسی از یک اتوبوس مسافربری در یکی از ترمینال‌های مسافربری 6 کیلو و 200 گرم هروئین را در کوله پشتی یکی از مسافران کشف کردند.
شهریاری خاطرنشان کرد: در این 4 عملیات 155 کیلو و 200 گرم تریاک و 6 کیلو و 200 گرم هروئین کشف، 6 سوداگر مرگ دستگیر و 3 دستگاه خودرو سنگین از آنان توقیف شد.

توقیف 1500 قوطی مشروبات الکلی
بندر جاسک - خبرنگار کیهان: فرمانده سپاه ناحیه جاسک گفت: ضابطان قضایی ناحیه جاسک، اخبار و اطلاعاتی در مورد ورود مقادیری مشروبات الکلی توسط یک فروند قایق در آب‌های دریای عمان و نزدیکی خور خلاصی واقع در 30 کیلومتری مرکز شهرستان به دست آوردند.
ابراهیم حسین‌زاده افزود: ضابطان بسیجی به محل اعزام و موفق به کشف و ضبط یک هزار و 456 قوطی مشروبات الکلی در منطقه مذکور شدند.
وی ادامه داد: یک فروند قایق موتوری توسط ضابطان قضایی ناحیه جاسک، شناسایی، متوقف و به همراه کشفیات برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.وی تصریح کرد: ارزش ریالی مشروبات کشف شده 370 میلیون ریال برآورد شده است.

اشیای دوره ساسانی در سقز
سرویس شهرستان‌‌ها: فرمانده انتظامی سقز گفت: در پی انتشار خبری مبنی بر خرید و فروش اشیای عتیقه در یکی از محلات این شهر، رسیدگی به این پرونده در اختیار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این شهر قرار گرفت.سرهنگ حمیدرضا اکبری افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی پلیس پس از اطمینان از صحت خبر و تحت نظر قرار دادن فروشنده اشیای عتیقه، وی را طی یک معامله صوری در منزلش دستگیر کردند.
وی ادامه داد: پلیس در بازرسی از منزل مسکونی وی، 593 قطعه طلاجات و انواع اشیای عتیقه کشف کرد که طبق بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان میراث فرهنگی 21 قطعه از آثار مکشوفه متعلق به دوره ساسانیان بوده و سایر اشیا نیز مربوط به دوران مختلف اسلامی و معاصر است.
اکبری در خاتمه گفت: در این عملیات 5 نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

توقیف محموله 13 میلیاردی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: ماموران پلیس آگاهی استان مدتی پیش در تحقیقاتی جامع دریافتند باندی از فعالان تهیه و توزیع کالاهای قاچاق در کشور با دپو مقادیر زیادی کالا در یکی از بنادر جنوب کشور قصد دارند با چند دستگاه خودرو نسبت به حمل و جابجایی محموله‌های قاچاق به مرکز کشور اقدام کنند.
سرهنگ کیومرث عزیزی افزود: مراقبت‌های نامحسوس ماموران پلیس آگاهی استان درباره فعالیت‌ اعضای این باند ادامه داشت تا سرانجام مشخص شد محموله‌های قاچاق بارگیری شده و قاچاقچیان قصد دارند آنها را از محورهای مواصلاتی استان عبور دهند.
وی تصریح کرد: با توجه به برآوردهای انجام شده، چندین اکیپ عملیاتی پلیس، محورهای مواصلاتی استان  را به صورت نامحسوس تحت مراقبت قرار دادند تا اینکه روز یکشنبه 4 خودرو کامیون ویژه حمل کالا متعلق به قاچاقچیان مورد شناسایی قرار گرفت.
عزیزی ادامه داد: با شناسایی خودروها، عملیات پلیس برای توقف خودروها و دستگیری قاچاقچیان آغاز شد و در عملیاتی چندین ساعته،‌ خودروها توقیف و 5 قاچاقچی نیز دستگیر شدند.وی تاکید کرد: در بازرسی از خودروها، 3 هزار و 980 دستگاه باتری خودرو سبک، یک هزار و 750 تخته پتو، تعداد زیادی کفش کتانی و مقادیر زیادی البسه ورزشی به ارزش تقریبی 31 میلیارد و 750 میلیون ریال کشف شد.

مسمومیت 25 نفر در مشهد
مشهد- ایرنا: کارشناس مسئول حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان رضوی گفت: 25 نفر بر اثر نشت گاز منوکسید کربن در مشهد مسموم شدند.
شهرام طاهرزاده افزود: این حادثه حوالی ساعت 22 شب سه‌شنبه در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) واقع در بلوار جانباز مشهد رخ داد.
وی ادامه داد: مصدومان این حادثه با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امام رضا(ع) مشهد منتقل شدند و علت این حادثه در دست بررسی است.

کلاهبرداری از 56 نفر
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در پی شکایت 56 نفر مبنی بر کلاهبرداری فردی 70 ساله از آنها و حسب دستور مقام قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار قرار گرفت.
سرتیپ ایرج کاکاوند افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پس از انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات لازم، متوجه شدند این فرد با انجام مانورهای متقلبانه و فریب شهروندان اقدام به کلاهبرداری مبلغ 25 میلیارد ریال کرده است.وی ادامه داد: ماموران پلیس، متهم را شناسایی و دستگیر کردند و نامبرده در بازجویی‌های خود به کلاهبرداری مبلغ 25 میلیارد ریال از شهروندان اعتراف کرد.