kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
مدیرعامل منطقه اقتصادی انرژی پارس:

تولید گاز کشور 200 میلیون مترمکعب افزایش یافت

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تراز گاز در کشور مثبت شده و هیچ‌گونه کمبودی حتی در روزهای سرد و پرمصرف سال وجود نخواهد داشت.


مهدی یوسفی در بوشهر افزود: از سال 92  شاهد افزایش سالانه 100 میلیون مترمکعب گاز به تولید روزانه در این میدان هستیم.
وی اظهار کرد: میدان پارس‌جنوبی یک میدان مشترک بین ایران و قطر است و با تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم میزان برداشت ایران از این میدان را افزایش داده و سهم بیشتری را نصیب کشور کنیم.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گاز کشور درپارس‌جنوبی حدود 200 میلیون مترمکعب افزایش یافته است، ادامه داد: میزان تولید گاز از کمتر از 300 میلیون مترمکعب به حدود 500 میلیون مترمکعب رسیده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته 20 میلیون تن معادل 21 میلیارد دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادرات صورت گرفت که حدود 40 درصد از صادرات غیرنفتی کشور را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: این موفقیت‌ها در شرایطی حاصل شده است که شدیدترین تحریم‌ها بر صنعت نفت سایه افکنده است.مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افتتاح فاز‌های 15 و 16 پارس‌جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: فاز‌های 17 و 18 نیز به تولید 80 درصد رسیده است و گاز به فاز 19 نیز وارد شده است و امیدواریم با این روند تا سال 96 پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی بسته شود.