kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵

کوتاه از سراسر جهان


پاکستان
تسنیم:پلیس پاکستان اعلام کرد: براثر انفجاری در مقابل یک نهاد دولتی در شهر «مردان» مرکز ایالت «خیبرپختونخوا» 18 نفر کشته و بیش از 40 نفر دیگر زخمی شده‌اند. تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.
کوبا
شینهوا :وزیر خارجه کوبا بهبود روابط با آمریکا را به لغو تحریم‌های ۵۰ ساله علیه این کشور مشروط کرد. «برونو رودریگز» تحریم کشورش را غیرقابل قبول خواند و همچنین خواستار بهبود مناسبات کوبا با اتحادیه اروپا شد.
آمریکا
هیل: براساس نظرسنجی انجام شده توسط شبکه سی ان ان و مرکز «او آر سی» مشخص شد که حدود 40 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند افراطیون در جهان هم اکنون در این جنگ برتری دارند و فقط 18 درصد معتقدند که ائتلاف تحت امر آمریکا در جنگ علیه تروریست‌ها برتری دارد.آمریکایی‌ها همچنین در مورد احتمال آسیب رسیدن به خانواده هایشان از سوی تروریست‌ها به شدت ابراز نگرانی کرده اند.
بحرین
مراه البحرين:دبير کل جمعيت اسلامي وفاق ملي بحرين در پيامي از داخل زندان‌هاي رژيم آل خليفه اعلام کرد به مسير مبارزه مسالمت آميز خود تا رسيدن به اهداف انقلاب ملت بحرين ادامه خواهد داد.شيخ علي سلمان يک سال است که در زندان به سر مي برد. دادگاه بدوي بحرين شيخ علي سلمان را به چهار سال زندان محکوم کرد و هنوز رأي دادگاه تجديد نظر صادر نشده است.
فرانسه
رادیو یک اروپا :یک عضو کمیته مقابله با اسلام هراسی در فرانسه تاکید کرد: تعداد اقدامات مربوط به اسلام هراسی در فرانسه طی سال ۲۰۱۵ میلادی افزایش داشته است. به گفته وی از 13 نوامبر یعنی زمان وقوع حملات تروریستی خونین پاریس، این اقدامات اسلام هراسی به بیش از 222 مورد رسیده است.
افغانستان
تسنیم :اعضای مجلس سنای افغانستان دیروز(سه شنبه) در نشست علنی این مجلس فاسدترین نهاد این کشور را وزارت دفاع دولت کابل دانسته و از رئیس‌جمهور این کشور خواستند تا هرچه سریع‌تر وزیر دفاع جدید را معرفی کند. مجلس سنا و پارلمان افغانستان از عدم کفایت معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع افغانستان و ناسالم بودن مدیریت این وزارتخانه در حالی می‌گویند که روز دوشنبه محمد اشرف‌غنی در مراسم افتتاح ساختمان جدید وزارت دفاع این کشور از مدیریت سالم و توانایی‌های معصوم استانکزی قدردانی کرده بود
مصر
القدس العربی یک نماینده پارلمان مصر با اعلام درخواست پناهندگی سیاسی به آلمان، از عضویت خود در پارلمان استعفا کرد. «توفیق عکاشه»درباره علت استعفای خود نیز تصریح کرد: دستگاه‌های امنیتی می‌خواهند مصر را براساس تمایلات خود اداره کنند و من بارها در معرض ترور روحی و جسمی قرار گرفته ام و بارها تهدید شده ام که نمونه بارز آن در جریان برگزاری انتخابات پارلمانی بود.