kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

اخبار کوتاه از انتخابات


 برگزاری سومین نشست شورای ائتلاف اصولگرایان
 سومین نشست وحدت دبیران احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های مطرح جریان اصولگرایی شب یکشنبه با آیت‌الله موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز برگزار شد. برپایه این خبر تفاهم و توافقات خوبی در این نشست صورت گرفت و بر اساس مصوبات این جلسه قرار است به زودی همایش سراسری اصولگرایان برگزار شود. به گزارش فارس، دومین نشست مشترک شورای ائتلاف اصولگرایان هفته گذشته با حضور دبیران احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های مطرح جریان اصولگرایی برگزار شده بود.

صوفی رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران شد
الهام فخاری، مسئول روابط عمومی شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، با اشاره به برگزاری نهمین نشست شورای مذکور از مصوبه این شورا، مبنی بر انتخاب علی صوفی، به عنوان رئیس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان در شهر تهران خبر داد.
دشمنان در انتخابات آتی می‌خواهند نفوذ را دنبال کنند
آیت‌الله معلمی نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ملت ایران اجازه فرصت به دشمن را نمی‌دهد تا به دنبال نفوذ باشد، اظهار کرد: دشمنان در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری می‌خواهند نفوذ را دنبال کنند. وی اظهار داشت‌: دشمنان می‌خواهند اگر نتوانستند اصل نظام را به هم بزنند در درون نظام یاران خود را نفوذ دهند تا افراد با گرایش بیشتری داشته باشند ولی مردم با معرفت، آگاهی و بصیر همیشه مانعی بودند تا دشمنان این آرزوها را باید به گور ببرند.

رسانه‌ها مشت کسانی را که با پول به دنبال نفوذ هستند باز کنند
شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات تهران در گردهمایی اصحاب رسانه با اعضای ستاد انتخابات کشور با اشاره به این‌که «ملت ایران رفتار تمام مسئولان و نمایندگان خود را رصد می‌کند و نسبت به موضع‌گیری آنان و نحوه رعایت حقوقشان در جریان انتخابات به داوری می‌نشیند»، اظهار کرد: فرصت انتخابات در قضاوت در مورد رفتار مسئولان برای مردم حائز اهمیت است. به گزارش ایلنا، وی در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این‌که «رسانه‌ها و مطبوعات رابطه بسیار نزدیکی با انتخابات دارند» تصریح کرد: امروز در عرصه سیاست و انتخابات دو عامل قدرت پول و شبکه‌های اجتماعی، رأی و اراده مردم را تحت تأثیر جدی قرار داده است. اگر از نقش سازنده و تاریخی مطبوعات و رسانه‌های رسمی و قانونی غافل شویم دو عامل ذکر شده می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری را بر بدنه دموکراسی وارد کند. مشت کسانی را که با خرج پول‌های سنگین می‌خواهند در حاکمیت نفوذ کنند رسانه‌های مدافع حقوق مردم می‌توانند باز کنند.