kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳
دادستان کل کشور در مراسم 8 دی رشت:

هیچ سندی دال بر تقلبی بودن انتخابات 88 ارائه نشد

دادستان کل کشور با بیان اینکه تاکنون کسی سندی مبنی بر تقلب در انتخابات ارائه نکرده و تنها به دنبال ایجاد تردید در دل مردم بودند، گفت: راهبرد دشمن «تفرقه» است و هر کس تفرقه ایجاد کند در راستای راهبرد دشمن حرکت کرده است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت حماسه مردم گیلان در 8 دی در میدان شهدای ذهاب این شهر راهبرد امروز نظام اسلامی را وحدت دانست و تصریح کرد: راهبرد دشمن «تفرقه» است و هرکس تفرقه ایجاد کند در راستای راهبرد دشمن حرکت کرده است. وی با بیان اینکه امروز سازوکار قانون سالم بودن انتخابات را تضمین کرده است، افزود: مردم مجری اصلی انتخابات هستند و دشمنان می‌خواهند سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند.
وی تقلب را اسم رمز فتنه در سال 88 عنوان کرد و گفت: تاکنون کسی سندی مبنی بر تقلب در انتخابات ارائه نکرده و تنها به دنبال ایجاد تردید در دل مردم بودند.
رئیسی ظلم به مردم را نابخشودنی خواند و یادآور شد: رهبری هشدار دادند اردوکشی خیابانی نکنید و موضوع را تبدیل به بحران نکنید. وی گفت: دشمن در فتنه سال 88 احساس کرد جای پایی در کشور پیدا کرده اما از ملت ایران شناخت نداشت که مردم بابصیرت و دشمن‌شناس هستند.دادستان کل کشور ملت ایران را پشتیبان ولی فقیه دانست و تصریح کرد: خیزش مردم گیلان در راستای بصیرت در 8 دی در تاریخ ماندگار شد. وی با اشاره به اینکه یوم‌الله قدرت تجلی خدایی است، افزود: دست قدرت خدا در 8 و 9 دی ملت ایران متجلی شد که مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران بود. رئیسی با بیان اینکه مردم علیه فتنه‌گران و استکبار یکپارچه خروش بودند، اضافه کرد: حماسه 9 دی پیام برای دشمنان انقلاب اسلامی است که ملت ایران دشمن‌شناس و زمان‌شناس بوده و با بصیرت در صحنه هستند.
وی توجه به عبرت‌های فتنه‌های 88 را مهم خواند و خاطرنشان کرد: دشمن از هر زمینه‌ای برای ایجاد تفرقه و تردید در انتخابات تلاش می‌کند.
این مقام مسئول با تصریح بر اینکه مردم باید به رهنمودهای مقتدای بصیرت‌آفرین ما توجه کنند، یادآور شد: سازوکار قانون تضمین‌کننده انتخابات بوده و ایجاد شبهه در دل مردم گناه نابخشودنی است. وی خاطرنشان کرد: امروز توجه به قانون و اصل ارزش‌های اسلامی و ولایت فقیه تضمین‌کننده نظام اسلامی است. رئیس با مهم خواندن جایگاه مجلس خبرگان و شورای اسلامی، متذکر شد: مردم با انتخاب اصلح و حضور میلیونی در انتخابات بار دیگر اقتدار نظام اسلامی را به منصه ظهور می‌رسانند.