kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

واکنش مجید مجیدی به حذف فیلمش از اسکار و دلارهای سعودی(اخبار ادبی و هنری)

کارگردان فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» درباره دلارهای عربستان برای جلوگیری از نمایش این فیلم و حذف آن از اسکار سخن گفت.


مجید مجیدی که در سومین همایش یاران صلوات دوشنبه هفتم دی‌ با حضور آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی مورد تقدیر قرار گرفت، در این مراسم، با اعتراض به تلاش‌های عربستان سعودی و کشورهای غربی برای عدم اکران فیلم «محمد رسول الله(ص)» در دنیا گفت: جای تعجب دارد چرا از فیلمی که دوران کودکی پیامبر را نشان می‌دهد هراس دارند، عربستان سعودی و کشورهای اسلامی راه را می‌بندند و دنیای غرب هم همین طور و از آن عجیب‌تر آنکه در کشور ما این فیلم در مراحل ساخت و تولید و اکران آن مظلوم و محجور واقع شده است.
به گزارش فارس، وی در حاشیه این همایش درباره ماجرای لغو اکران فیلم در ترکیه بیان داشت: اکران فیلم در این کشور یک سری مشکلات حقوقی داشت که تا دو روز آینده این مسئله حل می‌شود و در همین ماه ربیع در ترکیه اکران می‌شود، البته برنامه‌های زیادی برای اکران در سایر کشورها داریم، ولی راه‌ها را می‌بندند.
مجیدی با اشاره به استقبال کمپانی‌ها درباره اکران فیلم در کشورهایشان افزود: آن‌ها عنوان می‌کنند که برای این کار باید اداره سانسور و همچنین علمای کشورهایشان اجازه دهند، به طوری که با اعلام فتوا در کشور هند با 300 میلیون مسلمان راه اکران فیلم را بستند! کارگردان فیلم محمدرسول الله(ص) درباره کنار گذاشتن فیلمش از اسکار اظهار داشت: الان در این زمینه صحبت نمی‌کنم، اما در یک موقعیت مفصل درباره این مسئله صحبت خواهم کرد.