kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۰۹۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
از توقف صدرنشین لیگ برتر تا اما و اگرهای آلودگی هوا برای دو بازی امروز

پرسپولیس ۱۰ نفره، دقیقه ۹۳ از شکست گریخت

فرار پرسپولیس از شکست در ثانیه‌های پایانی دیدار با پدیده مشهد، تساوی خانگی استقلال خوزستان مقابل سپاهان ،تساوی دو تیم قعرنشین راه آهن و فولاد و پیروزی ذوب آهن برابر ملوان از نتایجی بود که در هفته اول از دور برگشت مسابقات لیگ برتر رقم خورد.

سرویس ورزشی-

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال از دیروز با برگزاری چهار دیدار آغاز شد که در اولین مسابقه تیم پرسپولیس از ساعت ۱۴:۴۵ در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف تیم پدیده رفت و در پایان به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت. مهدی خیری (۵۷) و محسن بنگر (۷۳ - گل به خودی) و برای پدیده گلزنی کردند و مهدی طارمی (۶۷) و رامین رضاییان (۹۳) گل پرسپولیس را به ثمر رساند. نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در این نیمه تیم پرسپولیس بیشتر از میزبان بر بازی مسلط بود و کنترل مسابقه را در اختیار داشت ولی موقعیت صد درصد گلزنی به دست نیاورد. پدیده هم که دقایق کمتری توپ و میدان را در اختیار داشت در دقیقه ۴۴ خطرناکترین موقعیت بازی را خلق کرد و یک توپ به تیرک دروازه پرسپولیس زد تا دو تیم بدون آنکه گلی به ثمر برسانند به رختکن بروند. نیمه دوم این بازی کاملا پر هیجان پی گرفته شد. در این بین تیم پدیده نیز جسارت بیشتری پیدا کرد تا بیشتر از نیمه نخست رو به جلو بازی را پی بگیرد. در دقیقه ۵۷ مسابقه پدیده دروازه پرسپولیس را باز کرد. ارسال از جناح راست این تیم با اشتباه فاحش سوشا مکانی در دفع توپ همراه شد تا در یک فعل و انفعال مهدی خیری در دهانه دروازه حریف گل نخست بازی را به ثمر برساند.پرسپولیس بعد از آن برای جبران گل خورده دست به حملات گسترده زد و بعد از اینکه مدافعان پدیده در دقیقه ۶۱ توپ را از خط دروازه برگشت دادند و در دقیقه ۶۴ نیز مانع گلزنی رضاییان شدند نوبت به مهدی طارمی رسید تا در دقیقه ۶۷ دروازه حریف را با فرار از کمند مدافعان و ضربه سر آرام خود باز کند. پدیده در دقیقه ۷۳ برای دومین بار دروازه پرسپولیس را گشود. این بار ضربه کاشته از راست را محسن بنگر به اشتباه درون دروازه خود جای داد تا بار دیگر میزبان از پرسپولیس پیشی بگیرد. شاگردان برانکو بعد از این گل بار دیگر بر شدت حملات خود افزودند اما در دقیقه ۸۵ بازی مهدی خیری در یک ضد حمله با سوشا مکانی تک به تک شد تا دروازه‌بان پرسپولیس با خطای عمد خارج از دروازه کارت قرمز دریافت کند و اخراج شود.پرسپولیس که در هفته ششم به سایپا باخته بود بعد از ۱۰ هفته شکست ناپذیری تا آستانه شکستن رکوردش پیش رفت اما در دقیقه ۹۳ رامین رضاییان با ضربه‌ای زیبا دروازه حریف را برای بار دوم باز کرد تا از شکست تساوی بسازد.  در سایر دیدارهای دیروز که از ساعت ۱۵با برگزاری سه مسابقه همزمان پی گرفته شد در یکی از مهمترین بازی‌ها تیم استقلال خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف سپاهان رفت و برابر این تیم یک بر یک متوقف شد.گل نخست بازی را رحیم زهیوی در دقیقه ۵۸ برای استقلال خوزستان به ثمر رساند اما در دقیقه ۸۵ محمدرضا خلعتبری گل تساوی را وارد دروازه حریف کرد. استقلال خوزستان با این برد ۳۳ امتیازی شد و جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر حفظ کرد.
تیم ذوب آهن اصفهان نیز در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف ملوان انزلی رفت و برتری یک بر صفر را برابر این تیم رقم زد. تنها گل ذوب آهن را مرتضی تبریزی در دقیقه ۵۶ به ثمر رساند. این برد جمع امتیازات تیم ذوب آهن را به عدد ۲۹ رساند تا این تیم با حفظ جایگاه خود در رده سوم جدول به یک امتیازی استقلال برسد. در ورزشگاه شهدای شهر قدس تیم راه آهن میزبان فولاد خوزستان بود که تقابل این دو تیم برنده نداشت و در پایان با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. ابتدا فولاد با گل محمد مطلق‌زاده در دقیقه ۲۷ از میزبان خود پیش افتاد اما محمد عباس زاده در دقیقه ۵۸ گل تساوی را برای راه آهن به ثمر رساند.
برگزاری بازی استقلال در هوای الوده تهران
در ادامه دیدارهای لیگ امروز چهار بازی برگزار می شود که در مهمترین دیدارها نفت میزبان تراکتورسازی است و استقلال از تیم سیاه جامگان پذیرایی می کند. اواسط روز گذشته معاون عمرانی استانداری تهران از لغو کلیه مسابقات لیگ فوتبال استان خبر داد اما این موضوع با اعتراض سازمان لیگ مواجه شد. در همین خصوص مهدی تاج گفت:  اینکه بگوییم که کمیته اضطرار نمی‌تواند برای فوتبال تصمیم بگیرد حرف درستی نیست. با این حال این کمیته باید از کمیته پزشکی یا سازمان لیگ هم نماینده‌ای داشته باشد تا ما توجیه شویم که اگر مدارس باز است، چگونه فوتبال در غرب تهران برگزار نشود؟ چگونه میزان آلودگی برای بچه های هفت ساله خطری ندارد؟ او افزود: ما خودمان اطلاعی نداشتیم و از ما در جلسه ای هم دعوت نشده بود. اینکه ما بگوییم کمیته اضطرار نمی تواند تصمیم بگیرد درست نیست. ما منتظر کمیته پزشکی خودمان هستیم و اطلاعات را به آنها داده ایم. ما هرگاه مدارس بسته بوده اند، بازی برگزار نکرده ایم.
درست چند ساعت پس از مصاحبه تاج بود که این بار غلامرضا بهروان مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در گفت و گویی با خبرگزاری ایسنا اظهار داشت:  بازی استقلال و سیاه جامگان روز یکشنبه برگزار خواهد شد. در جلسه‌ای که داشتیم بحث و تبادل نظر صورت گرفت و در آنجا میزان حداکثر آلودگی هوا از نظر فیفا عدد 200 اعلام شد که هنوز آلودگی هوا در تهران به این عدد نرسیده به همین دلیل این بازی برگزار می‌شود. او درباره بازی نفت تهران و تراکتورسازی گفت: احتمال اینکه این بازی در ورزشگاه شهر قدس برگزار شود وجود دارد و به احتمال فراوان این دیدار هم برگزار خواهد شد؛ هر چند که شب گذشته باشگاه نفت اعلام کرد حاضر نیست در ورزشگاه شهر قدس با تراکتورسازی بازی کند. با تمام این  تفاصیل اگر مبنا را بر برنامه ریزی سازمان لیگ بگذاریم امروز دو بازی استان تهران نیز برگزار می شود تا برنامه مسابقات روز دوم هفته شانزدهم به شرح زیر باشد:
یکشنبه ۶ دی ۹۴
* گسترش – سایپا(ساعت: ۱۴:۳۰ ) * استقلال اهواز - صبای قم (ساعت ۱۵ ) * نفت تهران - تراکتورسازی (ساعت ۱۵) * استقلال تهران - سیاه جامگان (ساعت ۱۶:۲۵ )