kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
معاون وزیر آموزش و پرورش:

آموزش ابتدایی مورد غفلت واقع شده است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش ابتدایی مورد غفلت واقع شده و به صورت جدی به آن پرداخته نشده است.


«محمد دیمه‌ور» در نخستین همایش ملی آموزش ابتدایی ایران در بیرجند با بیان اینکه نسبت به دوره ابتدایی کوچک انگاری شد، افزود: اگر بر فعالیت‌های این دوره تمرکز نشود، بدون شک سرمایه‌های بزرگی را در جامعه از دست خواهیم داد.
وی اضافه کرد: سالانه 120 میلیارد ریال در دوره ابتدایی به منابع مالی و اقتصادی کشور از این بابت خسارت وارد می‌شود، مسئولان باید باور کنند سرنوشت کشور به دوره ابتدایی مرتبط است و مدارس ابتدایی باید در افق 20 ساله چشم‌انداز توسعه مورد توجه واقع شده و نگاه به آموزش ابتدایی باید بازخوانی شود.
دیمه‌ور یادآور شد: در حال حاضر درصدپوشش مدارس پیش‌دبستانی 54 درصد است که این رقم در سال 92 تنها 38 درصد بود. وی عنوان کرد که در برنامه ششم توسعه تلاش خواهد شد دوره پیش‌دبستانی یکساله در مناطق محروم کشور به صورت رایگان برگزار شود.
وی یادآور شد: امسال ردیف عدالت آموزشی با هدف تمرکز آموزش عمومی در سه استان مناطق محروم کشور برنامه‌ریزی شده است.
وی از تصویب اولین آیین‌نامه کلاس‌های چند پایه در مناطق روستایی خبر داد و افزود: در حال حاضر 700 هزار دانش‌آموز در این حوزه تحصیل می‌کنند که برای تامین منابع و کیفیت آموزشی در دوره ابتدایی تلاش خواهیم کرد.
معاون وزیر ادامه داد: همچنین اساسنامه آموزشی مناطق عشایری ایران دو هفته پیش ابلاغ شد که از ابتدا ضابطه‌ای در این حوزه وجود
نداشت.