kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۰۸۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

حوادث کوتاه از کشور


    کشف انبار داروی قاچاق
کرج - ایرنا: دبیر نظارت برنامه‌ریزی هماهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دیروز از کشف یک انبار داروهای قاچاق در این استان خبر داد.
علی‌اکبر زارعی‌نژاد افزود: از این انبار 23 هزار و 40 بسته انواع قرص مکمل و 39 قوطی پودرهای خارجی که برای سلامت مضر هستند کشف شده است.
وی ادامه داد: انبار مذکور به دنبال گزارش‌های امنیتی جمعه با همکاری اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پلیس آگاهی استان البرز کشف شد.
زارعی‌نژاد تصریح کرد: بیشتر داروهای خارجی کشف شده در این انبار تاریخ مصرف گذشته و قابل مصرف نیستند و به همین دلیل با اجرای طرح‌های نظارتی در تلاش هستیم چنانچه از این داروها در سطح استان توزیع شده، تمام آنها جمع‌آوری شود.

بازداشت 3 زورگیر در مشهد
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: مرد 64 ساله‌ای در تماس با فوریت‌های پلیسی 110 اظهار داشت؛ همراه دختر جوان خود از شهرستان، برای معالجه و درمان عازم مشهد بودند که در نزدیکی مشهد، هنگامی که از جاده خارج شده و در مکانی خلوت قصد صرف ناهار و استراحت کوتاهی را داشتند توسط سه جوان نقابدار مورد حمله قرار گرفتند.
سرتیپ بهمن امیری‌مقدم افزود: این سه جوان پس از بستن دست و پای پدر و دختر، با سرقت 4 دستگاه گوشی تلفن همراه، 2 میلیون تومان وجه نقد، یک عدد انگشتری طلا، پنج قطعه کارت عابربانک، یک قطعه چک به مبلغ 3 میلیون و 300 هزار تومان، مدارک شخصی و سوئیچ خودرو، هنگام فرار برای دختر جوان نیز با ایراد ضرب و جرح، ایجاد مزاحمت کردند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: ماموران کلانتری طرق در این عملیات گسترده با انجام تحقیقات میدانی و پیگیری سرنخ‌های موجود و همچنین ردزنی‌های اطلاعاتی، دو تن از عاملان این سرقت شیطانی را که کارگر شرکتی در حوالی مشهد بودند شناسایی و دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: دو متهم «م» 24 و «الف» 35 ساله در برابر شواهد و ادله موجود راهی جز بیان حقیقت ندیدند و با همدستی یک چوپان کر و لال که آنها را در جریان حضور شهروندان برای استراحت بین‌راهی در محل‌های خلوت و دور از مسیر تردد خودروها قرار می‌داده اعتراف کردند که تاکنون مرتکب 5 فقره سرقت متجاوزانه و شیطانی شده‌اند.
امیری‌مقدم گفت: در پی این اعترافات، سومین عامل سرقت‌ها نیز دستگیر شد و تحقیقات گسترده از متهمان ادامه دارد.

کشف 640 هزار نخ سیگار قاچاق
سرویس‌شهرستانها: فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید «محمدنژاد» حین کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه کامیون بنز حامل بار علوفه را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند.
سرهنگ حسن شیخ‌نژاد افزود: در بازرسی از کامیون توقیفی، 640 هزار نخ سیگار در مارک‌های مختلف کشف شد و برابر اعلام کارشناسان امر ارزش کالاهای مکشوفه 750 میلیون ریال برآورد شده است.
وی تصریح کرد: در این ارتباط یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

توقیف کالای قاچاق میلیاردی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان اندیمشک گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی «پل زال» حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت که از آبادان به مقصد تهران در حال حرکت بود، مشکوک شده و برای بررسی بیشتر، آن را متوقف کردند.
اکبر کروندی افزود: در بازرسی از کامیونت توقیفی، اقلامی فاقد هرگونه مجوز گمرکی به ارزش 2 میلیارد ریال کشف شد.
به گفته وی راننده خودرو دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

برخورد با قاچاق محصولات غیربهداشتی
قائم‌شهر - خبرنگار کیهان:فرمانده انتظامی قائم‌شهر از کشف 80 هزار عدد مواد غذایی و آرایشی غیرمجاز از یک توزیع‌کننده مواد غذایی و آرایشی در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ محمدعلی اتباعی طبری گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قائم‌شهر در معیت ماموران اداره بهداشت و درمان و اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان، در بازرسی از محل نگهداری اقلام مورد نظر 96 قوطی کمپوت انبه، 105 بسته تمبر هندی و 7 هزار و 550 عدد لوازم بهداشتی و داروئی غیرمجاز کشف کردند.

کشف اشیای عتیقه در سقز
سنندج - باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سقز گفت: تعدادی شیء عتیقه و با ارزش مربوط به هزار سال قبل از میلاد در این شهرستان کشف شد.
حمید گلالی‌پور افزود: این اشیا، مربوط به هزار سال قبل از میلاد، دوره‌های سلوکیان، ساسانیان و دوره اسلامی است که به همت اداره آگاهی کشف شد. و در این ارتباط 5 نفر دستگیر شدند.

کلاهبرداری برای نقض حکم اعدام
شیراز - باشگاه خبرنگاران جوان: 3 فرد شیاد در استان فارس برای نقض حکم اعدام، از خانواده محکومان، 130 میلیون تومان کلاهبرداری کردند.
بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 2 شیراز گفت: این افراد با این ادعا که در دیوان عالی کشور نفوذ دارند و افرادی می‌شناسند که می‌توانند حکم فرزندان این دو خانواده را که به علت تجاوز به عنف به اعدام محکوم شده‌اند نقض کنند؛ از این خانواده‌ها کلاهبرداری کردند.بازپرس سیدمحمد جواد شجاع افزود: یکی از مجرمان که 60 سال دارد پس از ارتکاب جرم دستگیر شد و شریک وی که وجوه را دریافت کرده متواری است و تلاش مقامات قضایی برای دستگیری او ادامه دارد.
به گفته وی مجرم دیگر هم که برادر فرد متواری است به جرم همدستی در کلاهبرداری دستگیر و به قید وثیقه آزاد شده است.

خستگی راننده قربانی گرفت
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در پی اعلام فوریت‌های پلیس 110 مبنی بر برخورد یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 با یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا در کیلومتر 75 محور نیکشهر-ایرانشهر گشت تصادفات برای بررسی در محل حاضر شد.
سرهنگ محمدرضا کورسی افزود: در این حادثه  یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 به علت خستگی و خواب‌آلودگی راننده با یک دستگاه کشنده اسکانیا برخورد کرد که در اثر آن راننده سواری جان خود را از دست داد و یک تن از سرنشینان آن مصدوم و به مرکز درمانی منتقل شد.

13 مجروح واژگونی اتوبوس
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: حادثه واژگونی اتوبوس «ولوو» در کیلومتر 76 محور «کرمان-یزد» 13 مجروح برجای گذاشت.
سرهنگ «احمد مظفری» افزود:‌این حادثه صبح روز جمعه بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس «ولوو» در کیلومتر 76 محور «کرمان-یزد» رخ داد و منجر به مصدومیت 13 تن از مسافران شد.
وی ادامه داد: این اتوبوس با 36 مسافر از «زاهدان عازم تهران» بود و کارشناس پلیس راه، علت این حادثه را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و همچنین لغزنده بودن جاده، بیان کرد.
مظفری ضمن اشاره به حادثه دیگری که روز جمعه در کیلومتر 2 محور «ده‌بالا» شهرستان تفت، بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری «پارس» رخ داد، گفت: در این حادثه که به علت سرعت بالای خودرو به وقوع پیوست، راننده خودرو در محل فوت و یکی از سرنشینان مجروح شد.

واژگونی خونین سمند
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان گفت: در پی کسب خبری مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری سمند در کیلومتر 15 محور رفسنجان سرچشمه» مأموران انتظامی به همراه عوامل اورژانس و پلیس راه در محل حادثه حاضر شدند.سرهنگ نصر‌الله عباسی افزود: در این حادثه راننده و یکی از سرنشینان خودرو که دو خواهر جوان بودند به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کردند و دو سرنشین دیگر به شدت مجروح و در بیمارستان «علی‌ابن ابیطالب» این شهرستان تحت درمان قرار گرفتند.این مقام مسئول علت حادثه را با توجه به نظر کارشناسان پلیس راه، عدم توجه به جلو از سوی راننده خودرو اعلام کرد.