kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

دستگیری شبکه سارقان مسلح طلافروشی پاسارگاد

فرمانده انتظامی استان فارس از متلاشی شدن یک باند سرقت طلافروشی در شهرستان‌های مرودشت و پاسارگاد خبر داد و گفت: در پی دستگیری اعضای این باند 5 متهم دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرتیپ احمدعلی گودرزی در نشست با خبرنگاران با تشریح نحوه فعالیت متهمان این پرونده اظهار داشت: این متهمان پس از عملیات اطلاعاتی پلیس آگاهی در مدت کمتر از 4 ماه در شهرستان‌ پاسارگاد دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
وی درباره نحوه دستگیری و فعالیت این افراد در شهرستان پاسارگاد گفت: 25 مرداد ماه امسال دو نفر شاکی پس از مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان پاسارگاد،  اعلام کردند که تعداد سه نفر به صورت ناشناس توسط یک موتورسیکلت با تهدید سلاح کلید مغازه طلافروشی را درخواست کرده و حدود 2 کیلوگرم طلا از ویترین مغازه به سرقت بردند.
گودرزی افزود: پس از این اتفاق، یک باب مغازه طلا فروشی دیگر در این شهرستان مورد دستبرد سارقان مسلح قرار گرفته و مقدار تقریبی 5 کیلوگرم طلا به ارزش 500 میلیون تومان سرقت شد و سارقان پس از تیراندازی در بین مردم از محل متواری شدند.
رئيس پلیس استان فارس بیان کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی که توسط کارگاهان انتظامی صورت گرفت، در یک عملیات غافلگیرانه سه نفر سارق به همراه دو همدست آنان دستگیر و پس از اعترافات متهمان بیش از 3 کیلوگرم از طلاجات مسروقه و همچنین تعداد یک قبضه سلاح از آنان کشف و ضبط شد.
گودرزی با بیان اینکه متهمان این پرونده به 60 فقره سرقت از ساختمان‌های در حال احداث اعتراف کردند، افزود: تعدادی از متهمان این پرونده افرادی را به عنوان مالخر معرفی کرده که توسط پلیس آگاهی استان دستگیر شده‌اند.