kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۰۷۹
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳

حمایت کمیته امداد از 475 هزار مددجوی اهل سنت و اقلیت‌های دینی

دستیار معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) از حمایت این نهاد به حدود 475 هزار مددجوی اهل سنت و سایر اقلیت‌های دینی خبر داد.


به گزارش سایت خبری کمیته امداد، مجید ملکشاهی به مناسبت هفته وحدت با تشریح فعالیت‌های کمیته امداد در کمک به مددجویان اهل تسنن و اقلیت‌های دینی،اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران احترام خاصی برای اقلیت‌های دینی قائل است، به طوری که حدود 463 هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد از اهل تسنن هستند.
ملکشاهی با تاکید براینکه رسالت کمیته امداد خدمت به نیازمندان بدون توجه به گرایش مذهب و دین است، گفت:
در راستای فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه «باید شیعه و سنی با هم برادر باشند» هموطنان نیازمند اهل تسنن همانند سایر هموطنان اهل تشیع از حمایت‌ها و خدمات کمیته امداد برخوردارند و تفاوت در مذهب، در برخورداری از خدمات این نهاد نقشی ندارد.
وی افزود: یکی از برکات کمیته‌ امداد تحکیم انسجام ملی و وحدت بین مسلمانان است از این‌ رو علاوه بر اینکه مددجویان اهل تسنن از خدمات کمیته امداد برخوردارند، خیران اهل تسنن نیز با حوزه‌‌های مختلف این نهاد به ویژه مشارکت‌های مردمی در تعامل و ارتباط هستند.
ملکشاهی با تاکید براینکه این نهاد  برای کمک رسانی به اقشار آسیب پذیر از همه افراد نیازمند حمایت و دستگیری می‌کند، گفت: همه مذاهب دینی همچون شیعه، سنی، مسیحی، یهودی، زرتشتی، کلیمی، ارمنی و سایر ادیان زیر چتر حمایتی کمیته امداد قرار دارند.
به گفته دستیار معاون حمایت و سلامت کمیته امداد، این نهاد جدا از پرداخت مستمری،  در قالب طرح اکرام ایتام، محسنین، هزینه‌های تحصیل، درمان، مسکن و سبدکالا به خانواده‌های تحت حمایت کمک  می‌کند.