kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

راهپیمایی با شکوه حامیان شیخ زکزاکی در نیجریه به مناسبت هفته وحدت

هزاران نفر از مردم نیجریه همزمان با آغاز هفته وحدت و شروع جشن‌های میلاد پیامبر با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور خواستار آزادی فوری شیخ زکزاکی رهبر دربند شیعیان نیجریه شدند.


دو هفته از کشتار وحشیانه شیعیان نیجریه توسط ارتش این کشور که با چراغ سبز رژیم سعودی صورت گرفت می‌گذرد. براساس برخی گزارش‌ها در این جنایت وحشیانه نزدیک به 2000 نفر از شیعیان به شهادت رسیدند و صدها نفر نیز زخمی شدند. اما این شیعه کشی وحشتناک در سکوت محض سازمان‌های مدعی حقوق بشر و بدون کوچک‌ترین اعتراض جدی انجام شد
اما علی رغم سکوت مدعیان حقوق بشر مردم نیجریه هنوز خیابان‌ها را ترک نکرده و با برگزاری تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور مثل «کانو»، «سوکوتو» و «کاستینا » خواستار آزادی شیخ زکزاکی هستند که در حمله دو هفته پیش زندانی شده است.این اعتراضات با وجود آنکه آرام برگزار شده ولی در برخی شهرهای نیروهای پلیس و ارتش با یورش به معترضان تا کنون چندین نفر را به شهادت رسانده و شماری را نیز زخمی کرده اند.
این اعتراض‌ها با وجود خطراتی که تظاهرکنندگان را تهدید می‌کند، برگزار می‌شود. شیعیان نیجریه را بوکوحرام و ارتش نیجریه قتل‌عام می‌کند که هر دوی آنها، روابط نزدیکی با آل‌سعود دارند.