kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰

روزنامه صهیونیستی‌ هاآرتص عربستان را پیشگام در مبارزه با تروریسم خواند!

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در رویکردی متناقض ضمن پیشگام خواندن عربستان در مبارزه با تروریسم اعلام کرد: پول و آموزه‌های وهابیت، داعش و عربستان را به هم وصل می‌کنند.


حمایت‌های عربستان از تروریست‌ها باعث شد حتی متحدین نزدیک این کشور، ریاض را به عنوان کشوری که علیه تروریست‌ها مبارزه می‌کند به شمار نیاورند. اما برخی از رسانه‌های حامی عربستان با رویکردی متناقض، این کشور را از یک طرف پیشگام در مبارزه با تروریست‌ها توصیف می‌کنند و از سوی دیگر ریاض را منبع اصلی پرورش تروریست‌ها می‌دانند. در همین رابطه روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» طی گزارشی از یک طرف آل‌سعود، پدرخوانده تروریست‌های تکفیری را «پیشگام در مبارزه با تروریست‌ها» خوانده از طرف دیگر این رژیم را به‌گونه‌ای حامی همین تروریست‌ها خوانده است. به گزارش فارس، هاآرتص در این گزارش که با عنوان «عربستان و داعش: بازی دو گانه خطرناک» منتشر کرده ریاض را «کشور پیشگام در میان کشورهای جهان عرب در مبارزه با گروه‌های تندرو خوانده» اما تاکید کرده این کشور کماکان، حمایت و تامین مالی ایدئولوژی‌های خشونت‌طلبانه‌ای که به تقویت تروریست‌ها منجر می‌شود را ادامه می‌دهد.
این روزنامه صهیونیستی، در ادامه یکی از دلایل پیشگام دانستن عربستان در مبارزه با گروه‌های تروریستی را حضور این کشور در میان اعضای ائتلاف ادعایی واشنگتن علیه داعش دانسته است! این در حالی است که کارشناسان و تحلیلگران بین‌المللی، بارها به ناکارآمدی ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش، اذعان کرده‌ و آن را نمایشی خوانده‌اند.
هاآرتص، در ادامه، به انتقادهایی اشاره کرده که متحدان غربی ریاض علیه این کشور در زمینه حمایت از گروه‌های تروریستی مطرح کرده‌اند.  
این رسانه صهیونیستی می‌نویسد: «بسیاری از متحدان غربی، عربستان را به عدم تلاش کافی برای مقابله با منابع مالی داعش یا برای عدم مبارزه با ایدئولوژی آن متهم کرده‌‌اند.»
 هاآرتص، در ادامه به سندی از سایت افشاگر ویکی‌لیکس در سال 2009 اشاره کرده که بر حمایت مالی رژیم عربستان از گروه‌های افراطی صحه می‌گذارد.