kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۰۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
همزمان با پیشروی ارتش در رمادی

بسیج مردمی عراق استحکامات داعش را در فلوجه درهم کوبید

همزمان با عملیات ارتش و عشایر عراق علیه تروریست‌ها در شهر «رمادی» عراق، نیروهای بسیج مردمی مواضع داعش در جنوب فلوجه را درهم شکستند و تلفات و خسارات سنگینی را به تروریست‌ها وارد کردند.


در حالی که عملیات ارتش و عشایر سنی عراق در «رمادی» مرکز استان الانبار، به خاطر کارشکنی‌های آمریکا، به کندی پیش می‌رود، لشکرهای شش و 17 «یاوران مرجعیت» جمعه در فلوجه علیه تروریست‌ها وارد عمل شدند. به گفته «سعد معن» سخنگوی عملیات بغداد، استحکامات داعش در مناطق «العرسان» و «الخضیر» جنوب فلوجه از هم فروپاشیده و عناصر داعش به جای مقاومت در مقابل نیروهای بسیج مردمی، شروع به فرار کرده‌اند. بیش از 50 تروریست نیز به اسارت نیروهای مسلح عراق درآمدند.فلوجه دومین شهر بزرگ استان الانبار است و در 40 کیلومتری غرب بغداد قرار دارد. اما، در شهر رمادی عملیات نیروهای ارتش و عشایر (هرچند آرام) ادامه دارد و نظامیان عراقی توانستند یک سرکرده خارجی داعش با نام مستعار «ابوبکر» را به دام بیندازند. بر اساس آخرین گزارش‌ها، در خیابان‌های رمادی درگیری ادامه دارد و ارتش در برخی مناطق توانسته تا چند صد متری ساختمان‌های دولتی پیشروی کند.دلیل اصلی کندی عملیات، کارشکنی‌های مستشاران آمریکایی و همچنین، بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده توسط عناصر داعش اعلام شده است.علاوه بر موارد بالا، ارتش عراق مراعات حال غیرنظامیان حاضر در شهر را نیز می‌کند و نمی‌خواهد به آنها آسیبی وارد شود.
اظهارات عبادی
به گزارش مهر، «حیدر عبادی» نخست‌وزیر عراق هم اعلام کرده، نیروهای دولتی و مردمی پس از آزادسازی کامل شهر رمادی از اشغال تروریست‌ها، عملیات آزادسازی شهر موصل مرکز استان نینوا را کلید خواهند زد. شهر موصل از خرداد سال 1393تاکنون تحت اشغال داعش است.این اظهارات عبادی نشان می‌دهد که خورشید داعش در عراق در حال غروب کردن است و اتفاقا، به همین دلیل است که ترکیه دستپاچه شده و بخشی از نیروهای ارتش را به استان نینوا اعزام کرده، تا به نوعی حضورش را در این استان حفظ کند.در ارتباط با این اقدام ترکیه، «صدرالدین قبانجی» امام جمعه نجف اشرف گفت: «تجاوز نظامی ترکیه به خاک عراق، نشانه شکست داعش و بی‌ثباتی سیاسی در جهان است.»خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز جمعه گزارش داد، «عبدالرحمان عبدالهادی» از اعضای داعش که اخیرا به اسارت نیروهای سوری درآمد، اعتراف کرده که عناصر داعش توسط ترکیه آموزش می‌بینند.