kayhan.ir

کد خبر: ۶۴۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت 383 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کار ساخت 383 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است.


احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به وضعیت واحدهای مسکن مهر گفت: در حال حاضر از مجموع 2 میلیون و 216 هزار واحد ساخت یک میلیون و 834 هزار واحد به اتمام رسیده است که البته در ابتدا 2 میلیون و 300 هزار واحد بود که بانک مرکزی وام‌دهی به تعدادی از این واحدها را نپذیرفت و اعلام کرد این واحدها جدید شروع شده و وام به آن تعلق نمی‌گیرد.
وی با بیان اینکه ساخت 2میلیون و 216 هزار واحد در دستور کار بوده است، افزود: کار ساخت 383 هزار واحد باقی‌مانده است که در مراحل مختلف ساخت قرار دارند، از این تعداد 205 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری و 97هزار واحد در مرحله سفت‌کاری قرار دارد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اعلام اینکه کار ساخت این واحدها تا شهریور سال آینده به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: حدود 80 هزار واحد باقی می‌ماند که از این تعداد برخی واحدها متقاضی واجد شرایط ندارند و در برخی دیگر مشکل تعاونی وجود دارد.
مهرآبادی ادامه داد: حدود 45 تا 50 هزار واحد در اختیار تعاونی‌ها قرار دارد که یا مشکل مالی دارند و یا اینکه صاحبان تعاونی متواری هستند که پرونده این پروژه‌ها در دادگاه است و ما منتظر رأی نهایی دادگاه هستیم تا سرانجام این واحدها هم مشخص شود.
وی با تأکید بر اینکه دولت قصد دارد تا در سال 95 مسکن مهر به پایان برسد، گفت: با تسهیلاتی که دولت برای کمک به بخش‌های مختلف مسکن مهر از جمله خدمات روبنایی، زیربنایی و ساخت دیوار حائل در نظر گرفته است امیدواریم که هر چه زودتر کار ساخت مسکن مهر به پایان برسد.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با اشاره به اینکه دولت سعی دارد تا هر چه سریعتر کار ساخت 300 هزار واحد باقیمانده را به اتمام برساند، افزود: دولت تاکنون مبالغی را به عنوان کمک بلاعوض در برخی پروژه‌های مسکن مهر پرداخت کرده است در حالی که قرار بود از ابتدا این هزینه‌ها از محل آورده مردمی باشد.