kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
آیت‌الله مکارم‌ شیرازی در درس خارج:

برخی شبکه‌های مشکوک و وابسته ماموریت دارند به مقدسات دیگران فحاشی کنند

استاد درس خارج حوزه با تاکید بر اینکه اهانت به مقدسات دیگر مذاهب پایبندی به ولایت نیست، تصریح کرد که برخی شبکه‌های ماهواره‌ای که محرک آنها انگلیسی‌ها هستند ماموریت دارند تا به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی توهین و آتش فتنه و اختلاف را شعله‌ور کنند.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(ع) به همه مسلمانان، شیعیان و علاقه‌مندان آن حضرت، تصریح کرد: در این ایام نباید کارهایی بشود که به وحدت مسلمین زیان وارد کند.
وی تأکید کرد: ممکن است در گوشه و کنار برخی خیال کنند که پایبندی به ولایت اهانت به مقدسات دیگران باشد، این اشتباه است.
آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: اخیرا شیخ‌الازهر که افکار و تمایلات وحدتی و تقریبی دارد، سخنرانی تندی بر ضدشیعیان کرد و سرچشمه آن را برخی کانال‌های تلویزیونی دانست که به مقدسات دیگران بد می‌گویند. این مرجع تقلید اظهار داشت: یکی دو تا از این شبکه‌های تلویزیونی هست که قطعا محرک آنها انگلیسی‌ها و بیگانگان هستند، دشمنان اینها را تغذیه می‌کنند که مرتب به مقدسات دیگران فحاشی کنند. استاد درس خارج حوزه تصریح کرد: البته بنده جواب مستدل و محکمی به رئیس الازهر خواهم نوشت و تاکید خواهم کرد که اینها تحریک دشمنان است، شما مذهب را از مراجع بگیرید، نه از کانال‌های مشکوک و وابسته.
وی ادامه داد: همین باعث شده یک فرد تقریبی عصبانی شود و سخنرانی تندی علیه شیعیان انجام دهد، اینها اثر می‌گذارد، جنگ طائفه‌ای و دعوای شیعه و سنی راه می‌افتد که آثار مخربی دارد، آیا عقل و شرع اجازه می‌دهد با دست خود مقدمات جنگی را فراهم کنیم که از طرفین خسارت و خونریزی به دنبال خواهد داشت؟
آیت‌الله مکارم‌ شیرازی با بیان اینکه شادی کردن و جشن گرفتن هیچ منعی ندارد، خاطرنشان کرد: در جشن‌ها و برنامه‌ها باید از کارهای تفرقه‌آمیز که موجب نفاق و جنگ و تخریب است، پرهیز شود.