kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸

شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه همراه با 6 فرزند شهید خود

«شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شجاع و مظلوم جنبش اسلامی نیجریه که در حمله ارتش این کشور به خانه‌اش مجروح و بعد بازداشت شده است، تاکنون شش فرزند خود را در راه دفاع از اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت(ع) فدا کرده است.


شیخ زکزاکی مجموعا 9 فرزند داشت که هفت نفر آنان پسر و 2 نفرشان دختر بودند. سه پسر او در راهپیمایی روز قدس سال گذشته به ضرب گلوله پلیس به شهادت رسیدند و سه پسر دیگرش هم در جریان حمله  هفته گذشته به شهادت رسیدند. هم‌اکنون یک پسر او به نام «محمد» و دو دخترش به نام‌های «نصیبه» و «سهیلا» زنده هستند. زینت ابراهیم همسر شیخ نیز در حمله هفته گذشته مجروح شده‌ است. سهیلا نیز به شدت زخمی است! همین یک پاراگراف بزرگی این مرد را به حد کافی نشان می‌دهد. احمد، محمود، حمید، حمد، حمید و علی شهید شده‌اند و فقط محمد و نصیبه و سهیلا زنده‌اند.
 اما با گذشت 9 روز از یورش وحشیانه ارتش نیجریه به شیعیان این کشور اعتراضات به این جنایت در کشورهای مختلف از اروپا گرفته تا آسیا و آمریکا هنوز ادامه دارد. مردم کشور نیجریه در شهرهای مختلف این کشور همچون «یولا» و «کاتسینا» در حمایت از شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه تظاهرات کردند.
مردم شهر استکهلم سوئد نیز در پی جنایات ارتش نیجریه در حق مردم مسلمان نیجریه و رهبر آنها شیخ ابراهیم زکزاکی در مقابل سفارت نیجریه در سوئد تظاهرات کردند. در آمریکا، ترکیه و  غنا نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد.
شمار شهدا بیش از 1000 نفر
اما تازه‌ترین خبرها حاکی است شمار شیعیانی که در حمله ارتش نیجریه به شهادت رسیده‌اند بیش از 2000 نفر هستند. پیش از این شمار شهدای این حادثه که هفته گذشته (13 دسامبر) در حسینیه «زاریا» در «کادونا» و منزل شیخ زکزاکی شهید  شده‌اند 1000 نفر اعلام شده بود. فارس نیز گزارش داده ارتش نیجریه دیروز(دوشنبه) چند دستگاه بولدوزر به محل حسینیه «بقیهًْ‌الله» شهر زاریا اعزام کرد و باقی‌مانده حسینیه بقیهًْ‌الله را با خاک یکسان کرد!
گروههای حقوق بشری نیجریه حتی اعلام کرده‌اند ارتش این کشور برای پنهان کردن تعداد دقیق قربانیان، اجساد آنها را در گورهای جمعی دفن کرده است. فعالان حقوق بشری نیجریه اعلام کردند از دولت خواسته‌اند که محل دقیق دفن اجساد و کسانی که دستور این اقدام را صادر کرده‌اند معرفی کند.
«چیدی ادینکالو» رئیس سابق کمیته ملی حقوق بشر نیجریه با بیان اینکه «بوحاری»، رئیس جمهور نیجریه بلافاصله پس از حملات تروریستی پاریس آن را محکوم کرد از اینکه درباره این جنایت سکوت کرده و حتی یک اعلامیه درباره آن صادر نکرده است ابراز نگرانی کرد.
اما آنچه به اندازه خود حادثه باعث تأسف و درد و رنج مسلمانان شده، سکوت خفت‌بار سازمان‌های بین‌المللی و مدعیان غربی حقوق بشر در واکنش به این نسل‌کشی است.