kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
رئیس کمیته امداد استان تهران:

هزار خانواده دارای سرپرست زن، صاحبخانه می‌شوند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران گفت: کمیته امداد با همکاری فرمانداری‌ها و تسهیلات بانکی برای هزار خانواده دارای سرپرست زن خانه می‌سازد.


محسن ولیئی  در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکل تامین مسکن مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد اظهار داشت: در استان تهران مشکل تامین زمین برای ساخت و ساز مسکن وجود دارد که در این راستا فرمانداری‌ها متعهد شده‌اند بخشی از زمین‌هایی که قابلیت ساخت مسکن برای مدد جویان کمیته امداد را دارد تامین کنند تا به وسیله اعتبارات کمیته امداد و کمک خیرین بتوانیم گامی در جهت حل مشکل مسکن مددجویان برداریم.
ولیئی افزود: تاکنون فرمانداری‌های شهریار و شمیرانات اعلام آمادگی کرده‌اند و  این پروژه سه جانبه به وسیله‌ کمیته امداد، فرمانداری‌ها و تسهیلات بانکی در حال آغاز است.
 وی بیان کرد: حدود 19700 خانواده تحت پوشش کمیته امداد مستاجر هستند که در گام نخست برای هزار خانواده که زنان سرپرست خانواده و دارای یتیم هستند، مسکن ساخته می‌شود و امیدواریم این پروژه تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد.
ولیئی همچنین در رابطه با افزایش مستمری مدد جویان کمیته امداد افزود: بر اساس قانون و مصوبات مجلس شورای اسلامی بنا شده است که مددجویان کمیته امداد مستمری برابر با حداقل 40 درصد پایه حقوق دریافت کنند که تا به امروز مستمری مددجویان از این میزان کمتر بوده است،امیدواریم با اجرای این مصوبه کمی در وضعیت معیشت مددجویان بهبود حاصل شود.