kayhan.ir

کد خبر: ۶۳۵۶۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کارهای ویژه باوئرمان برای تیم‌های پایه و مربیان

مشحون: لیگ بسکتبال به هیچ وجه کوتاه نمی‌شود(گفت و گو)

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال درباره کیفیت لیگ، عملکرد داوران و برنامه‌های اولیه سرمربی تیم ملی صحبت کرد که گزیده‌ای از آن در ادامه می آید:
*دیرک باوئرمان 22 دی به ایران می‌آیدو اولین کار سرمربی تیم ملی زیر نظر گرفتن تیم ملی جوانان است. این تیم با هدایت آقای نوری در لیگ دسته یک حضور دارد و فعالیتش خوب است. سرمربی تیم ملی نیز در کنار آنها قرار خواهد گرفت و نکات آموزشی و موارد لازم را برای این تیم انجام می‌دهد. دومین فعالیت او زیر نظر گرفتن دیگر رده‌های پایه است که همه بازیکنان و مربیان مشخص شده‌اند و او فعالیت آنها را ارزیابی می‌کند.
*فعالیت سوم آقای باوئرمان بحث آموزشی برای مربیان بخصوص در رده‌های پایه است. مطمئنا در این مدت کلینیک‌ها و کلاس‌های مختلفی در کشور برگزار خواهد شد تا مربیان جوان ما بتوانند از دانش سرمربی تیم ملی استفاده کنند. البته این نکته نیز فراموش نشود که او لیگ برتر را نیز از نزدیک تماشا خواهد کرد و نقطه نظراتش را به ما ارائه می‌کند.
* خیلی خوشحالم که اتفاقی خوب در لیگ افتاده و بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها تنها دو تیم مدعی قهرمانی نیستند بلکه اکنون 8 تیم داریم که هیچ حاشیه امنیتی در کنار خود احساس نمی‌کنند. همه تیم‌ها با فاصله‌ای نزدیک کارشان را ادامه می‌دهند. تیمی بدون باخت نداریم و می‌بینیم که صدرنشین سه بار شکست را تجربه کرده است. در کنار این موضوع که هیچ تیمی حاشیه امنیت ندارد، خوشحالم که لیگ امسال حواشی نداشته و فقط چند مورد از ابتدای فصل اتفاق افتاده که باید از بیشتر شدن آن جلوگیری کنیم.
* دور سوم مرحله مقدماتی لیگ بسکتبال حذف نمی‌شود و این خبر کاملا کذب و شاید شیطنت برخی باشد. چرا به لیگی که اینقدر باشکوه و پویا در حال برگزاری است کم لطفی کنیم و با حذف مرحله سوم به آن ضربه بزنیم؟ از طرف دیگر آقای باوئرمان چنین نظری نداشته است.
* ما برای وضعیت تیم ملی شورای راهبردی متشکل از مربیان، قهرمانان ملی و کارشناسان ایجاد کرده‌ایم که 16 نفر در آن حضور دارند و دو جلسه برگزار کردند. جلسه بعدی نیز به احتمال زیاد با حضور خود آقای باوئرمان برگزار می‌شود تا او نیز نظرش را درباره تیم اعزامی به انتخابی المپیک اعلام کند. به هر حال بهترین تصمیم زمانی گرفته می‌شود که سرمربی تیم نیز حضور داشته باشد.