kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
«پرسپولیس گل نزن» مقابل نفت دو امتیاز از دست داد

بازگشت استقلال به صدر جدول با کسب یک تساوی

توقف استقلال و پرسپولیس و برتری ذوب آهن اصفهان؛ مهمترین اتفاقات روز دوم هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر بود.

سرویس ورزشی-

پرونده رقابت های هفته سیزدهم لیگ برتر روز گذشته با برگزاری پنج دیدار بسته شد. روز گذشته و  در ورزشگاه تختی پرسپولیس تهران میزبان نفت بود که این دیدار در نهایت با تساوی یک - یک به پایان رسید. برای پرسپولیس در این دیدار میلاد کمندانی در دقیقه 41 گلزنی کرد. برای نفت نیز محمد دانشگر در دقیقه 73 گلزنی کرد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ این بازی را نسبت به تیم حریف هجومی‌تر شروع کردند و می‌توانستند در همان دقیقه ششم توسط مهدی طارمی به گل برسند. سرخپوشان در دقیقه ۱۱ هم موقعیت خوبی برای گلزنی داشتند ولی یکی از مهم‌ترین موقعیت‌های این بازی برای پرسپولیس در دقیقه ۱۷ به دست آمد؛ جایی که علی علیپور با پشت سر گذاشتن مدافع نفت در حالت تک به تک با دروازه‌بان نفت قرار گرفت ولی بیرانوند این توپ را گرفت.
در نهایت فشار پرسپولیس در دقیقه ۴۰  جواب داد و روی توپ ارسالی فرشاد احمدزاده از سمت راست دفاع نفت، میلاد کمندانی گل نخست بازی را به ثمر رساند. البته نفت می‌توانست در دقیقه ۴۲ با ضربه پیام صادقیان بازی را تساوی بکشاند که ضربه این بازیکن به تیرک دروازه سرخپوشان خورد تا بازی در این نیمه با همان یک گل به اتمام برسد. در نیمه دوم پرسپولیس چند فرصت برای رسیدن به گل دوم داشت اما از آنها استفاده نکرد تا اینکه در دقیقه ۷۳ و با ضربه محمد دانشگر دروازه خود را باز شده دیدند. دانشگر در یک رفت و برگشت و از شلوغی جلوی دروازه پرسپولیس برای رسیدن به گل استفاده کرد. درهمین نیمه مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس یک ضربه پنالتی نیز از دست داد. بدین ترتیب این بازی در نهایت با تساوی یک - یک به پایان رسید.
در ادامه هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، ذوب‌آهن اصفهان با نتیجه 3 بر یک پدیده مشهد را شکست داد. مسعود حسن‌زاده در دقایق 45 و 58 و مرتضی تبریزی در دقیقه 69 برای میزبان گل زدند و محسن یوسفی در دقیقه 79 از روی نقطه پنالتی برای پدیده گلزنی کرد. همچنین دیروز ملوان و تراکتورسازی در انزلی به دیدار هم رفتند که در پایان این تیم تبریزی بود که میدان را با برتری ترک کرد. تک گل تراکتورسازی را حمزه یونس در دقیقه 84 به ثمر رساند.
در اهواز هم تیم‌های همشهری استقلال و فولاد به دیدار هم رفتند که این دیدار در پایان با پیروزی دو بر یک فولاد به پایان رسید. فرزاد آشوبی در دقیقه 38 و از روی نقطه پنالتی گل اول بازی را برای استقلال زد و مهرداد جماعتی در دقیقه 61 گل تساوی فولاد را به ثمر رساند. در ادامه در دقیقه 96 حسین ابراهیمی توانست گل پیروزی بخش فولاد را به ثمر برساند.  
در آخرین بازی روز گذشته نیز تیم های استقلال و سایپا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که در پایان این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. گل استقلال را در این دیدار جابر انصاری در دقیقه 62 و تک گل سایپا را نیز علی زینالی در دقیقه 83 به ثمر رساندند.  در نیمه نخست این دیدار استقلالی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند ولی در اواسط نیمه اول سایپایی‌ها بر بازی سوار شدند، با این حال توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا بازی به نیمه دوم برسد. در نیمه دوم این دیدار، بازی نسبتا برابری از سوی دو تیم ارائه شد و پاس های اشتباه دو تیم در مناطق حساس زمین باعث شد تا فرصت حساسی تا اواسط نیمه دوم خلق نشود تا اینکه در دقیقه 62 پاس یعقوب کریمی به جابر انصاری موقعیت خوبی را برای این بازیکن ایجاد کرد و او با یک ضربه خوب توپ را به گل نخست بازی تبدیل کرد تا استقلال یک بر صفر از حریفش پیش بیفتد. در اواخر نیمه دوم استقلالی‌ها در یک ضد حمله می‌توانستند گل دوم را بزنند اما شوت سجاد شهباززاده را مدافعان سایپا به کرنر فرستادند.در دقیقه 83 این دیدار سایپایی ها گل مساوی را به ثمر رساندند. شوت مهدی ترابی با دفع ناقص مهدی رحمتی همراه شد و برگشت این توپ را علی زینالی براحتی به گل مساوی تبدیل کرد. در ادامه این دیدار تلاش دو تیم برای تغییر نتیجه بی ثمر بود تا این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان برسد. استقلال با این تساوی 26 امتیازی شد و به دلیل گل زده بیشتر نسبت به استقلال خوزستان در صدرجدول رقابت های لیگ برتر باقی ماند.