kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۱۹۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
به کسب هر چهار سهمیه تکواندو امیدوارم

مقانلو: ۲ سال برای المپیکی شدن جنگیده‌ایم(گفت و گو)

سر مربی تیم ملی تکواندو می‌گوید کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ بسیار دشوار است و تکواندوکاران ایران دو سال برای کسب سهمیه جنگیده‌اند.


بیژن مقانلو درباره رقابتهای فینال گرندپری تکواندو در مکزیک،آخرین وضعیت کسب سهمیه‌های المپیک،پوست‌اندازی تیم ملی و... سخن گفت که گزیده‌ای از صحبت‌های وی در ادامه می‌آید:
*ماراتن دو ساله ما برای کسب سهمیه بالاخره بعد از فینال گرندپری به پایان می‌رسد. دو سال برای المپیکی شدن جنگیده‌ایم. در دو وزن سهمیه ما قطعی شده است. البته برنامه ما طوری بود که چهار سهمیه ما قبل از فینال گرندپری مشخص شود اما با مصدومیت‌هایی که برای بهنام اسبقی و سجاد مردانی رخ داد این کار به تعویق افتاد و حالا باید در فینال گرند پری نتیجه زحمات دو ساله را بگیریم. فینال گرند پری بیستمین مسابقه‌ای است که در آن شرکت می‌کنیم. هشت تورنمنت، هشت مرحله گرند پری و سه مسابقه جهانی و آسیایی رقابتهایی بودند که در این مدت در آن شرکت کردیم.
* کار سخت است اما دور از دسترس نیست. با توجه به انسجامی که در تیم وجود دارد برای کسب چهار سهمیه به مکزیک می‌رویم و تنها تیمی می‌شویم که چهار نماینده در المپیک ریودوژانیرو دارد. ما تنها تیمی هستیم که پنج نماینده در هشت نفر اول در چهار وزن المپیکی داریم.
* تیم ملی تکواندو پوست‌اندازی کرده و بسیار جوان شده، اما در این مدت زمان تمام بازیکنان تجربه خوبی به دست آوردند. در ابتدا که می‌خواستیم نسل جدیدی را به تیم بزرگسالان وارد کنیم کار سخت بود و برخی به ما خرده گرفتند که چرا بازیکنان بسیار جوان را به اردوها دعوت کردیم. اما حالا نتیجه آن جوانگرایی را گرفته‌ایم و حتی برای المپیک 2020 نیز نمایندگان خوبی خواهیم داشت.
* نباید توقعات از تکواندو بیش از حد باشد، برخی فکر می‌کنند که دو مدال طلای المپیک را برای ما کنار گذاشته‌اند. نباید توقع نابجا داشت. من معتقدم اگر در چهار وزن سهمیه بگیریم شانس مدال در همه اوزان داریم اما این که بخواهیم پیش‌بینی کنیم که حتما دو مدال طلا می‌گیریم کار اشتباهی است.
*قولی برای کسب سهمیه نمی‌دهم، اما تضمین می‌کنم که تکواندوکاران ما برای کسب سهمیه کم نمی‌گذارند و با تمام توان خود در فینال گرندپری نیز مبارزه خواهند کرد.