kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
رئیس بازسازی عتبات عالیات استان خبر داد

ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) در استان بوشهر

رئیس بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از ساخت ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) در استان بوشهر خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالرضا مطاف در نشست اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر مفتخر است که ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل را در مدت 26 ماه ساخت و امسال در مراسم اربعین حسینی، زائران می‌توانند این ضریح را زیارت کنند.
رئیس بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به ساخت دو ضریح جدید مربوط به امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) در استان بوشهر اظهار داشت: پنجشنبه هفته جاری از مرز شمالی استان این دو ضریح که 20 درصد کار ساخت آنها انجام شده وارد استان بوشهر می‌شود و پس از عبور از امامزاده شاه عبدالله و روستای عامری وارد دیلم خواهد شد.
مطاف ادامه داد: صبح جمعه این دو ضریح به گناوه و سپس شهرستان دشتستان و شهرهای ارم، بوشکان و کلمه، شهرستان تنگستان و دشتی اعزام خواهد شد.
وی گفت: نهایتاً صبح روز 28 صفر این دو ضریح وارد شهر بوشهر می‌شوند و 29 صفر به سمت دشتستان حرکت خواهد کرد و در طول مسیر از روستاهای کره بند، گز بلند عبور خواهد کرد و شب 30 صفر وارد برازجان خواهد شد و روز بعد در مقام شاهزاده ابراهیم مراسم باشکوهی برگزار خواهد شد.
رئیس بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر خاطرنشان کرد: براین اساس ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم در شهر برازجان مستقر خواهد شد و عملیات ساخت آن انجام می‌شود و ضریح خیمه‌گاه امام حسین(ع) برای ساخت و تکمیل، راهی کارگاه ساخت در شهر بوشهر خواهد شد.