kayhan.ir

کد خبر: ۶۲۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳

دیدار رئیس ستاد اربعین با مراجع عظام تقلید

رئیس ستاد اربعین با حضور در شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد.


آیت‌الله سبحانی: زیارت اربعین
 یکی از نشانه‌های مؤمن است
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سبحانی در دیدار با دکتر حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین اظهار داشت: در روایتی آمده که علامت مؤمن 5 چیز است و یکی از آن علامات، زیارت اربعین است که آنقدر مهم است که نشانه تشیع شمرده شده است.
وی خاطرنشان کرد: همه علاقه‌مندیم که در زیارت اربعین شرکت کنیم ولی باید ظرفیت را دید و به اندازه ظرفیت افراد را فرستاد؛ علاقه مردم بسیار بالا است ولی باید امکانات را هم سنجید.
استاد درس خارج حوزه با اشاره به ترافیک و تصادفاتی که در مسیر اربعین اتفاق افتاده است، یادآور شد: اگر ترافیک آن قدر زیاد است که سبب بروز مشکلات می‌شود، سال‌های بعد باید رسانه‌ها مردم را تفهیم کنند تا به اندازه‌ای که زمینه فراهم است سفر کنند و این به آن معنا نیست که مردم را از زیارت امام حسین(ع) محروم کنیم زیرا معروف به مقدار یسر و امکان است.
این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود در رابطه با انتخابات آینده، خاطرنشان کرد: انتخابات نشان جمهوری اسلامی است و مردم در کمال آزادی و حفظ آراء در انتخابات شرکت می‌کنند تا تمام دنیا بدانند که تنها کشوری که نظامش بر پایه رأی مردم است نظام جمهوری اسلامی ایران است.
آیت‌الله علوی گرگانی: همکاری‌های ایران و عراق در زمینه تأمین امنیت عتبات مستمر باشد
همچنین، آیت‌الله علوی گرگانی در این دیدار گفت: صحنه‌هایی که از مهمان نوازی‌های مردم عراق و اطعام دادن نشان می‌دهند که برای خدمت رساندن به زائران التماس می‌کنند به خاطر این است که امام حسین(ع) از جان و مال خود برای خدا گذشت و مردم هم از جان و مال خود برای امام حسین(ع) می‌گذرند.
وی ابراز داشت: محدث اردبیلی در مجلسی که برای امام حسین(ع) گرفته بود عنوان کرد که امام حسین(ع) هر چه داشت در راه خدا داد و حالا اگر خدا بخواهد عوض بدهد چه خواهد داد که یک عوام گفت امام حسین(ع) هر چه داشت در راه خدا داد و اگر خدا هر چه دارد بدهد تازه برابر شده و محدث اردبیلی به گریه افتاد و گفت گریه من برای این است که جواب تو جواب تو نیست و خدا این جواب را در دهان تو گذاشت.
این مرجع تقلید با ارائه یک پیشنهاد در رابطه با همکاری دولت ایران و عراق، گفت: خوب است که با رضایت طرفین برنامه‌ها در طول سال استمرار داشته باشد و ایران هم در زمینه حفظ امنیت و تأمین رفاه عتبات عالیات نظارت فی‌الجمله‌ای داشته باشد و با این کار مسئولیت دولت عراق هم کم می‌شود و کارها سروسامان بهتری می‌گیرد.
آيت‌الله وحيد خراساني: هر قدمی که برای امام حسین(ع) برداشته شود ثواب حج را دارد
به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید نیز در ديدار سردار حسين ذوالفقاري معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور، طي سخناني با بيان اينكه خداوند را بايستي شاكر باشيم كه فرصت زيارت مرقد سيدالشهداء(ع) را نصيب مردم كرده است، اظهار داشت: قضيه قيام و شهادت امام حسين (ع) فوق تصور و فهم است.
استاد درس خارج حوزه زيارت امام حسين(ع) را داراي ثواب بسيار زياد دانست و تصريح كرد: خدمت به زائران سيدالشهداء بركات و ثواب غير قابل وصفي دارد.
آيت‌الله وحيد خراساني با اشاره به روايتي از امام معصوم، افزود: هر قدمي كه براي زيارت امام‌حسين(ع) برداشته شود ثواب حج را دارد.
شایان ذکر است، رئیس ستاد اربعین با حضرات آیات صافی گلپایگانی و نوری همدانی نیز دیدار کرد.