kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
برخلاف پیش‌بینی سخنگوی دولت

دلار باز هم گران شد

برخلاف پیش‌بینی سخنگوی دولت مبنی بر این که نرخ ارز به زودی پایین می‌آید طی روزهای اخیر روند قیمت دلار و سایر ارزهای پرطرفدار همواره صعودی بوده است.



به گزارش خبرنگار ما دیروز هر دلار آمریکا 3 هزار و 605 تومان، هر یورو 3 هزار و 842 تومان و هر پوند انگلیس 5 هزار و 440 تومان معامله شد که نسبت به اوایل هفته جاری به ترتیب 30 تومان، 17 تومان و 10 تومان افزایش قیمت داشته است.
این در حالی است که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اواخر هفته گذشته مدعی شده بود با اقدامات بانک مرکزی قیمت دلار و سایر ارزها در بازار به زودی کاهش می‌یابد، ولی واقعیت این روزها نشان داد که پیش‌بینی‌های سخنگو درست از آب درنیامده است.
قابل ذکر است دیروز همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 906هزار و 500 تومان در بازارهای غیررسمی معامله شد که نسبت به روز دوشنبه هفته جاری 4هزار تومان افزایش قیمت را نشان می‌دهد.
بنابر این گزارش، دیروز همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم 906 هزار تومان، نیم سکه 455 هزار تومان، ربع سکه 244 هزار تومان و سکه گرمی 165 هزار تومان  به فروش رسید که نسبت به روز دوشنبه به ترتیب 4 هزار تومان، یک هزار تومان افزایش قیمت داشته ولی ربع سکه و سکه گرمی رشد قیمت نداشتند.
گفتنی است برخی فعالان بازار سکه و ارز برخلاف نظر برخی از موافقان افزایش قیمت‌ها، معتقدند: افزایش قیمت سکه و ارز حاصل اقدامات دولت است نه این که به دلیل نزدیک شدن به اربعین حسینی قیمت‌ها افزایش یافته باشد، زیرا بازار ارز کلا در اختیار دولت است و دولت در این زمینه رقیبی ندارد، بنابراین اگر اراده کند می‌تواند قیمت‌ها را کاهش یا افزایش دهد.