kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
موسسه اقتصاد و صلح:

تروریست‌ها در سال 2014 33 هزار نفر را کشتند

موسسه اقتصاد و صلح اعلام کرده که در سال 2014 نزدیک به 33 هزار نفر در کشورهای مختلف قربانی تروریسم شده‌اند.

به گزارش تسنیم، موسسه اقتصاد و صلح در استرالیا در تازه‌ترین پژوهش خود اعلام کرد: «شاخص جهانی تروریسم نشان می‌دهد که در  سال 2014 میلادی بیش از 32 هزار و 658 نفر در سراسر جهان توسط تروریست‌ها کشته شده‌اند که این رقم نسبت به سال قبل از آن، بیش از 80 درصد رشد داشته است.»
براساس گزارش این موسسه، گروه تروریستی بوکوحرام و داعش مسئول بیش از نیمی از مرگ‌ومیرها در حملات تروریستی در سراسر جهان در این سال بوده‌اند.
این موسسه در گزارش خود به بررسی حملات تروریستی در 162 کشور جهان پرداخته است. براین اساس، بیشترین حملات تروریستی در پنج کشور افغانستان، عراق، نیجریه، پاکستان و سوریه انجام شده و 78 درصد کل مرگ‌ومیرهای ناشی از تروریسم در این کشورها بوده است. عراق با 9 هزار و 929 کشته بیشترین آمار مرگ‌ومیر بر اثر حملات تروریستی را داشته است. البته نیجریه با بالاترین رشد تلفات ناشی از حملات تروریستی روبه رو شده به طوری که تعداد قربانیان حملات تروریستی در این کشور با 300 درصد رشد به بیش از 7 هزار و 512 نفر رسیده است.
تروریسم طی سال 2014 میلادی بیش از 52 میلیارد دلار هم هزینه برای جهان در برداشته است که این بالاترین رقم از سال 2000 میلادی به شمار می‌رود. این در حالی است که بیشترِ کشورهایی که داعیه مبارزه با تروریسم را در جهان دارند در شکل‌گیری گروه‌های تروریستی نقش اساسی داشته‌اند.