kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

کوتاه از سراسر جهان

کره شمالی
اسپوتنیک: خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرده که دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه هفته آینده سفر چهار روزه خود به پیونگ‌یانگ را آغاز خواهد کرد.
مقامات کره جنوبی معتقدند این سفر می‌تواند به برقراری ثبات در شبه جزیره کره کمک کند.
عربستان
روزنامه سبق: منابع خبری در عربستان اعلام کرده‌اند که دو نیروی امنیتی در نزدیکی اتوبان «الظهران» هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده‌اند.چندی پیش نیز چهار نیروی امنیتی در حادثه‌ای مشابه کشته و 7 نفر دیگر مجروح شدند.
بحرین
شبکه تلویزیونی نباء: مردم بحرین در اعتراض به صدور حکم اعدام در مورد دو تن از زندانیان سیاسی تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی علیه شاه بحرین و نامیدن او تحت عنوان «طاغوت» بر پایبندی خود به راه انقلاب تاکید
کردند.
آمریکا
فاکس نیوز: جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته داعش به پایان خط نزدیک
شده است.
 وی در ادامه هم  گفته، من قصد ندارم به شما تعداد روز بدهم که چه زمانی داعش به پایان خط می‌رسد!
فیلیپین
تسنیم: صدها تن از مردم فیلیپین  در مانیل علیه اجلاس سران اپک تظاهرات کردند. در این اجلاس که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز شرکت دارد، معترضان سعی کردند با عبور از سد پلیس به محل برگزاری مجمع اپک برسند اما موفق نشدند.
عراق
شبکه تلویزیونی العراقیه: وزارت دفاع عراق از خنثی‌سازی عملیات تروریستی علیه زائران اربعین امام حسین(ع) خبر داده است. در این عملیات سه کمربند انتحاری، یک قبضه سلاح آر.‌پی‌.جی و مقادیری مواد منفجره کشف و ضبط شده است.

روسیه
ایرنا: روسیه اعلام کرده عملیات پرتاب آزمایشی یک نمونه از موشک‌های قاره‌پیمای چند کلاهکی خود را با برد 10 هزار کیلومتر انجام داده است. این سومین آزمایش موشک قاره‌پیمای روسیه در طول چهار روز گذشته محسوب می‌شود.
ترکیه
ایسنا: احمد داود اوغلو نخست‌وزیر ترکیه یک بار دیگر از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور مسئول تشکیل دولت شده است. اوغلو اعلام کرده که مهمترین اولویت دولت در دوره جدید تصویب یک قانون اساسی جدید است!