kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹
وزیر کشور:

زائران اربعین حسینی در بازگشت عجله نکنند

وزیر کشور با بیان اینکه داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار و ویزای عراق برای زائران کربلا الزامی است، گفت: زوار در بازگشت از سفر تعجیل نکنند و به تدریج وارد کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، از ایلام، عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در فرودگاه شهدا، هدف از سفر به ایلام را بازدید از اقدامات انجام شده برای رفاه حال زائران شرکت‌کننده در آیین اربعین حسینی و همچنین دیدار از مناطق آسیب‌دیده این استان در سیل اخیر اعلام کرد.
وی یادآور شد: زائران عتبات عالیات همچنین در ایام اربعین برنامه‌های سفر خود را طوری تنظیم کنند که بازگشت آنها در یک زمان خاص نباشد تا با سهولت بیشتری از مرزها وارد کشور شوند.
وزیر کشور به زائران شرکت‌کننده در آیین اربعین حسینی توصیه کرد به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق برای سفر به عتبات عالیات احترام گذاشته و آنها را رعایت کنند.
وی ادامه داد: مردم در داخل خاک عراق در صورت بروز مشکل از راهنمایی‌های ماموران پلیس و دیگر ارگان‌های امدادی این کشور استفاده کنند.
رحمانی‌فضلی از زائران شرکت‌کننده در آیین اربعین حسینی خواست در بازگشت از سفر عجله  نکرده و به تدریج وارد کشور شوند تا امکان ارائه خدمات به آنها با سهولت و آسودگی در مرزها فراهم شود.
وی گفت: مسئولان در کنار مردم زیرساخت‌های مورد نیاز برای شرکت مردم در این آیین باشکوه را فراهم می‌کنند.
کنترل هوایی جاده‌های مهران
فرمانده انتظامی ایلام از کنترل  هوایی جاده و مرز مهران برای مقابله با حوادث احتمالی با استفاده از تعدادی بالگرد، جایرو پلن و هواپیمای نیروی انتظامی در ایام منتهی به اربعین امسال خبر داد.
سرتیپ علی دولتی به خبرنگار ایرنا از تشکیل قرارگاه اربعین در شهر مرزی مهران از ابتدای آذر ماه خبر داد و افزود: با تشکیل این قرارگاه رسیدگی به مشکلات و حضور نیروها برای اجرای ماموریت‌های محوله در مرز مهران در مدت زمان بسیار کمتری انجام می‌شود.
دولتی ابراز امیدواری کرد با رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان و حضور مردم با همراه داشتن گذرنامه و ویزا، مشکلات تردد زائران از مرز مهران نسبت به پارسال کاهش محسوسی داشته باشد.
وی از کمک جمهوری اسلامی به طرف عراقی برای راه‌اندازی 50 گیت گذرنامه در آن سوی مرز مهران در زرباطیه خبر داد و یادآور شد: باید تعادل و هماهنگی میان جمعیت خروجی از مرز مهران و ورودی به مرز زرباطیه وجود داشته باشد و اگر 100 نفر وارد خاک عراق شوند و در سوی دیگر ظرفیت برای تنها 20 نفر مهیا باشد، منجر به مشکلات بسیاری خواهد
شد.
فرمانده انتظامی ایلام تاکید کرد: اکنون 96 ایستگاه کنترل گذرنامه در مرز مهران دایر شده و اگر ایستگاه‌های گذرنامه طرف عراقی نیز به حد نصاب لازم برسد هیچ مشکلی در تردد زائران به وجود نمی‌آید و زائران در کوتاه‌ترین زمان از این مرز خارج و از مرز زرباطیه وارد کشور عراق می‌شوند.
جابه‌جایی زائران اربعین از راه آبی
مدیرکل بندر خرمشهر از آغاز سفرهای دریایی ویژه اعزام زوار اربعین حسینی از طریق مرز دریایی بندر خرمشهر به مقصد بصره عراق از روز شنبه هفته آینده خبر داد.
عادل دریس در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خوزستان، اظهار کرد: سفرهای دریایی به مقصد بصره با سه فروند کشتی انجام می‌شود.
وی افزود: این سفرها به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود اما در این ایام به شکل ویژه‌تری و به صورت روزانه سفر به بصره با کشتی انجام خواهد شد و مدت زمان سفر تقریبا یک ساعت طول می‌کشد.
دریس تصریح کرد: در ایام اربعین سال گذشته حدود 3 هزار و 435 مسافر از مرز دریایی بندر خرمشهر به بصره تردد کردند و امسال پیش‌بینی می‌شود به دلیل وجود سه فروند  کشتی، تعداد مسافران افزایش یابد.
مدیرکل بندر خرمشهر بیان کرد: سال گذشته دو کشتی در این مسیر تردد می‌کرد که امسال به سه کشتی افزایش یافته است و در صورت بالا بودن استقبال و تعداد متقاضیان، میزان تردد کشتی‌ها در روز قابل افزایش خواهد
بود.