kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
معاون سیاسی وزیر کشور:

ارائه لیست‌های انتخاباتی پیش از موعد تبلیغات تخلف است

معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ارائه لیست‌های انتخاباتی پیش از موعد تبلیغات تخلف محسوب می‌شود.
همدان - خبرنگار کیهان:

محمدحسین مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران در همدان افزود: هر اقدامی چه در فضای مجازی و چه غیر آن که مطابق قانون نباشد تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و قابل پیگیری و برخورد است.
وی اضافه کرد: کمیته بررسی تخلفات انتخاباتی تشکیل شده اما داوطلبان قطعی تا زمان ثبت‌نام  برای ما مشخص و محرز نشده‌‌اند تا با تخلفات آنها برخورد صورت بگیرد. و مواردی که بیشتر احتمال کاندیداتوری می‌دهیم، رصد می‌شود.
مقیمی یادآور شد: انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در 207 حوزه انتخابیه و 430 شهرستان برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم که تعداد 4 تا 5 هزار نفر داوطلب در دو انتخابات ثبت‌نام کنند.
معاون وزیر کشور افزود: 26 آذر ماه موعد ثبت‌نام کاندیداهای مجلس خبرگان و 28 آذر ماه نیز موعد ثبت‌نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تعیین شده است و تا 29 بهمن ماه نیز انجام تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.
وی از ارائه لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در این لایحه تاکید شده که برای نامزدهای انتخابات استفاده از منابع مالی ناشی از پول‌شویی، قاچاق کالا و خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر ممنوع است.
وی زمان تبلیغات انتخاباتی مجلس را از 29 بهمن تا پنجم اسفند ماه اعلام کرد و گفت: باید از جو آلوده به افترا و دروغ و تهمت که در مواقع انتخابات بیشتر می‌شود جلوگیری کرد.