kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۰۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی:

متناسب با افزایش خودرو در کشور، زیرساخت‌ها رشد نکرده است

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: تاکنون بیش از 17 میلیون دستگاه خودرو و بیش از 10 میلیون موتورسیکلت در کشور شماره‌گذاری شده و هر سال نیز بر تعداد آنها افزوده می‌شود در حالی که متناسب با این افزایش، زیرساخت‌ها رشد نکرده است.
همدان - خبرنگار کیهان:

سرتیپ پاسدار تقی مهری اضافه کرد: معضلات حمل و نقل و ترافیک بیش از همه در تعداد تلفات نمایان شده به طوری که طی سال 93، تعداد 16 هزار و 800 نفر در حوادث رانندگی کشور جان باخته‌اند که این رقم در سال84 ،  27 هزار و 800 کشته بود. اما همین تعداد هم برای کشور ما بسیار رقم بالایی است.
وی خاطرنشان ساخت: از کل تعداد تلفات حوادث رانندگی،‌ 35 درصد کشته‌شدگان را موتورسیکلت‌سواران و 44/9 درصد را عابران پیاده تشکیل می‌دهند که این ارقام در استان همدان برای هر دو مورد 40 درصد است.
مهری در نشست مشترک روسای پلیس راهور ناجا و معاونان حمل و نقل کلان‌شهرها در همدان،‌ افزود: برای حل مشکلات ترافیک و حمل و نقل به ویژه در کلان شهرها،‌ اقدامات سنتی دیگر جوابگو نبوده و حتما باید از طریق اقدامات علمی و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید به راه‌حل‌های مناسب دست پیدا کنیم.
وی تعامل و هماهنگی بین قوه مقننه و مجریه و سایر متولیان امر را چاره‌ساز مشکلات ترافیک و حمل و نقل دانست و اظهار داشت: در مسیر این هماهنگی‌ها ممکن است نیازمند اصلاح قوانین و مقررات مربوط به ترافیک و حمل و نقل نیز باشیم که باید هر چه سریع‌تر انجام شود.
وی تاکید کرد: البته اجرای طرح‌‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک از سوی وزارت راه و شهرسازی و پلیس راه و شهرداری‌ها قطعا نیاز به تامین منابع مالی کافی دارد که یکی از این منابع درآمدهای ناشی از اعمال قوانین و جریمه متخلفان است.
مهری افزود: باید درصدی از جریمه‌ها به شهرداری‌ها و ادارات حمل و نقل و راه و شهرسازی اختصاص یابد و ما کاملا با این کار موافق هستیم و لازم است از طریق مراجع متولی امر پیگیری شود.
وی بهره‌گیری از تجهیزات جدید را یک ضرورت برای کنترل ترافیک و رفع معضلات ناشی از آن دانست و گفت: از زمان نصب دوربین در تونل توحید و بالای پل صدر تهران، تعداد تصادفات در این دو مکان به حداقل ممکن رسیده که هیچ کشته هم نداشته است.
وی ارائه آموزش‌های لازم در مدارس و دانشگاه‌ها را در بهبود فرهنگ ترافیک ضروری اعلام کرد و ادامه داد: هم‌اکنون تعداد 10 میلیون دانش‌آموز همیار پلیس و پلیس یار و تعداد زیادی فرهنگ‌یار پلیس با مشارکت معلمان و نیز 15 هزار نفر از دهیاران در راستای ارتقا فرهنگ راهنمایی و رانندگی و ترافیک با ما همکاری دارند.