kayhan.ir

کد خبر: ۶۱۰۰۳
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی

عوارض خروج از مرزهای مهران و شلمچه حذف شد

عوارض خروج از مرزهای مهران و شلمچه از زائران اربعین حسینی دریافت نمی‌شود.



به گزارش ایرنا از ایلام- عوارض 100 هزار ریالی شهرداری از زائران عتبات عالیات در ایام منتهی به اربعین حسینی در این شهر مرزی گرفته نخواهد شد.
شهردار مهران دیروز گفت: این تصمیم به منظور تسهیل در تردد و روان‌سازی سفر زائران عتبات عالیات از مرز بین‌المللی مهران به عراق از سوی شورای اسلامی شهر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه این اقدام با هدف خدمات‌دهی مطلوب به زائران عتبات عالیات در این شهر مرزی انجام گرفته است، یادآور شد: شهرداری مهران پیش از این از هر زائر 100 هزار ریال (10 هزار تومان) به عنوان عوارض دریافت می‌کرد.
وی با بیان اینکه این تصمیم فقط برای تردد زائران تا پایان اربعین حسینی لازم‌الاجراست، افزود: پس از پایان آیین اربعین حسینی، زائران برای تردد از مرز مهران باید مبلغ 100 هزار ریال بابت هر نفر به‌عنوان عوارض شهرداری پرداخت کنند.
همچنین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرماندار ویژه خرمشهر گفت: به منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی به کشور عراق عوارض خروج از مرز بین‌المللی شلمچه حذف شد.
ولی‌الله حیاتی با بیان اینکه از هر زائر ایرانی
12 هزار و 500 تومان به‌عنوان عوارض خروج از کشور دریافت می‌شد گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با منطقه آزاد اروند، عوارض خروج از کشور از دیروز در مرز شلمچه حذف شده است.
وی افزود: بر این اساس تا پایان اربعین حسینی این وضعیت در مرز شلمچه وجود خواهد داشت و زائران عوارضی بابت خروج از کشور پرداخت نمی‌کنند.
حدود نیمی از زائران زمینی اربعین از مرز بین‌المللی شلمچه در خرمشهر راهی کربلای معلا می‌شوند
پارسال در اربعین حسینی حدود 700 هزار زائر از مرز شلمچه به کشور عراق سفر کردند و پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون نفر عازم کربلا شوند.