kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
سخنگوی جدید وزارت امور خارجه معرفی شد

جابری انصاری جانشین افخم شد

مراسم تودیع مرضیه افخم و معارفه حسین جابری انصاری عصر یکشنبه با حضور محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان برگزار شد.

مراسم معارفه صادق‌ حسین جابری انصاری، سخنگوی جدید وزارت امور خارجه و تودیع مرضیه افخم، سخنگوی پیشین دستگاه دیپلماسی در ساختمان این وزارتخانه برگزار و همچنین خانم افخم به عنوان نخستین سفیر زن ایران در مالزی معرفی شد.
محمدجواد ظریف در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: امروز شاهد یک تحول مهم دیگر در وزارت امور خارجه هستیم.
وی یادآور شد:  نخستین سخنگوی زن وزارت امور خارجه با موفقیت بعد از بیش از 2 سال ادای وظیفه در یکی از دشوارترین حوزه‌های این وزارتخانه، سابقه بسیار خوبی برای مدیریت بانوان در صحنه‌های مهم سیاسی و اجتماعی کشور بر جای گذاشت.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تلاش افخم به عنوان رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در دورانی که سیاست خارجی و کار وزارت امور خارجه، مورد توجه ویژه افکار عمومی کشور و دوستان عزیز در رسانه‌ها بود، خانم افخم این کار بسیار دشوار و شبانه‌روزی را با متانت،‌ شجاعت و درایت ویژه به خوبی و با موفقیت به انجام رساند.
به گزارش فارس ظریف تاکید کرد: دیپلماسی عمومی امروز نیازمند هنرمندی خاص، صبر و تحمل ویژه، آینده‌نگری، دوراندیشی و بیش از هر چیز شجاعت است.