kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۱۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس:

عملکرد ۲ساله رئیس سازمان محیط زیست ابهامات بی‌شمار دارد

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اکثر نمایندگان مجلس انتقادات جدی به عملکرد ابتکار از جمله بنزین آلوده، ریزگردها و ایجاد مانع برای واحدهای تولیدی و زمین‌خواری دارند.

مصطفی افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در پاسخ به سوالی در مورد بررسی پرونده شکایت از سازمان حفاظت محیط زیست و اعلام وصول آن در کمیسیون اصل 90 اظهار کرد: عملکرد دو ساله معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نه تنها قابل دفاع نیست بلکه جای ابهامات بی‌شمار دارد.
وی با بیان اینکه از عملکرد ابتکار در سازمان حفاظت محیط زیست راضی نیستیم و معتقدیم اقدامات مطلوب و مناسبی را خانم ابتکار انجام نداده است، افزود: هرچند رئیس این سازمان مدعی است که نمایندگان مجلس باید همکاری بیشتری را داشته باشند اما به شکل متقابل نمایندگان مجلس نیز انتظار دارند تا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تعامل خوبی را با نمایندگان داشته و یک‌طرفه به قاضی نرود.
افضلی‌فرد عنوان کرد: به هیچ‌وجه تعاملی بین ابتکار با مجلس برقرار نبوده و وی نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات این سازمان به صورت شفاف در مناطق مختلف باشد و روز به روز نیز بر دامنه مشکلات این مجموعه افزوده شده است.
وی نظارت‌های سازمان حفاظت محیط زیست را ضعیف و حاکی از ناتوانی ابتکار در جذب این مجموعه اعلام کرد و ادامه داد: بیشترین فضای سازمان حفاظت محیط زیست را فضای سیاسی و حزبی و جناحی به خود مشغول کرده است.