kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۱۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
استاندار:

زیرساخت‌های ایلام برای تردد زائران اربعین آماده است

استاندار ایلام گفت: امکانات و زیرساخت‌های این استان به ویژه در شهرستان مرزی مهران برای تردد زائران اربعین حسینی به نحو مطلوب آماده شده است.

به گزارش ایرنا از ایلام، «محمدرضا مروارید» دیروز اظهارداشت: زیرساخت‌های مهران امسال بیش از سال گذشته برای تردد زائران در ایام منتهی به اربعین حسینی آماده شده است.
وی افزود: در بخش حمل و نقل و پارکینگ خودروها، تدابیر لازم برای ایام اربعین اندیشیده شده و شهرستان مهران هیچ گونه مشکلی برای این بخش‌ها ندارد ضمن اینکه چند مکان برای پارک خودروهای زائران در نظر گرفته شده است.
مروارید تصریح کرد: در حوزه تعریض راه ارتباطی ایلام به مهران نیز کارهای خوبی انجام شده و قسمت‌های زیادی از این مسیر 85 کیلومتری از جمله چند دهنه پل تعریض شده و عملیات راهسازی برخی قسمت‌ها نیز همچنان ادامه دارد.
استاندار ایلام گفت: در بخش پایانه مرزی امسال با افزایش امکانات خدمات‌رسانی و ورود و خروج و افزایش نیروهای خدمات‌رسان تلاش شده تا روند تردد زائران با شتاب بیشتری انجام شود.
در ایام منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از طریق مرز مهران برای شرکت در مراسم  اربعین حسینی تردد کردند که براساس پیش‌بینی‌های انجام شده این میزان امسال به بیش از 2 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.