kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

بیمارستان خوی پس از 23 سال همچنان منتظر تکمیل است

جمعی از خیران شهرستان خوی در سال 1371 اقدام به تأسیس بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی خیریه‌ای در شهرستان خوی کردند که هنوز پس از 23 سال این مرکز درمانی به بهره‌برداری نرسیده است.

خیران خوی ساخت بیمارستان خیریه به نام آیت‌الله‌العظمی خوئی(ره) با پیش‌بینی اولیه یک هزار تختخواب را در زمینی به وسعت 37 هکتار در اردیبهشت ماه سال 71 آغاز کردند.
کم بودن کمک‌های خیران موجب شد که مسئولان منطقه و اعضای هیئت‌مدیره این بیمارستان، ادامه ساخت این مجموعه عظیم را در سال 1389 به دست دولت بسپارند و به این ترتیب عملیات ساخت این بیمارستان با کاهش ظرفیت آن به بیمارستان 250تختخوابی به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی واگذار شد.
حسین سیوانی فرماندار شهرستان خوی با اشاره به گذشت بیش از دو دهه از آغاز روند ساخت بیمارستان آیت‌الله خوئی(ره) و بی‌نتیجه ماندن اتمام این طرح اظهار کرد: براساس توافق انجام شده بین هیئت امنای بیمارستان، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و با پیگیری‌های نماینده مردم و مسئولان استان و شهرستان، بقیه عملیات احداث این بیمارستان با استفاده از اعتبارات وزارت بهداشت و درمان تکمیل می‌شود.
منصور محمودزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خوی نیز گفت: حدود 500 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه بیمارستان آیت‌الله خوئی(ره) این شهر نیاز است که امسال در این رابطه اعتباری تخصیص نیافته است.