kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

بیماران تنفسی اهواز از درمان خودسرانه ناشی از بارندگی پرهیز کنند

متخصص بیماری‌های ریوی مرکز آموزشی درمانی امام‌خمینی(ره) اهواز گفت: وجود عوامل حساسیت‌زا در فضا موجب بروز مشکلات تنفسی پس از بارندگی می‌شود که ضرورت دارد افراد در این شرایط از منزل خارج نشوند.
اهواز - خبرنگار کیهان:

حشمت‌الله توکل اظهار داشت: در فصل پاییز طی چند سال اخیر در خوزستان و به خصوص شهر اهواز با موج نسبتا بزرگی از تشدید علائم بیماری‌های حساسیتی و تنفسی مواجه شده‌ایم که عمدتا به صورت آلرژيک و ‌آسم بروز کرده‌اند.
وی ادامه داد: معمولا در خوزستان از اولین بارندگی در پاییز به مدت سه هفته این مشکلات تنفسی ادامه دارد و به مرور زمان این شرایط کاهش پیدا می‌کند.
این متخصص بیماری‌های ریوی عنوان کرد: یک سری عوامل حساسیت‌زا در فضا وجود دارد که با اولین بارش باران فعال شده و در این شرایط برخی افراد به خصوص بیمارانی که دارای مشکلات زمینه‌ای از جمله آسم، آلرژی و بیماری قلبی هستند، دچار مشکلات تنفسی می‌شوند.
توکل افزود: هنگام بروز مشکلات تنفسی در بارندگی توصیه می‌شود افراد به درمان خودسرانه نپردازند و به هیچ‌وجه برای کاهش علائم مشکلات تنفسی بدون دستور پزشک از داروهای گیاهی و اسپری‌های استنشاقی استفاده نکنند.
وی اظهار کرد: چنانچه علائم مشکلات تنفسی حاد باشد، لازم است فرد به اورژانس مراجعه کند.اورژانس بیمارستان امام‌خمینی(ره) اهواز نیز با ارائه خدمات لازم برای درمان بیماران تنفسی آمادگی دارد.
متخصص بیماری‌های ریوی مرکز آموزشی درمانی امام‌خمینی(ره) اهواز توصیه کرد: در این روزها و همچنین شرایط گرد و خاک از منزل خارج نشوید و در غیر این صورت حتما از ماسک مناسب و فیلتردار استفاده کنید. همچنین در معرض عوامل محرک مثل هوای سرد قرار نگیرید.