kayhan.ir

کد خبر: ۶۰۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹

ساخت کارخانه گندله‌سازی سه‌چاهون بافق به ژاپن واگذار شد

مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران - بافق اعلام کرد: احداث کارخانه گندله‌سازی سه‌چاهون به یک شرکت ژاپنی واگذار شد.

محمدجواد عسکری روز شنبه در جریان بازدید مدیران ارشد شرکت کوبه استیل ژاپن از محل احداث کارخانه گندله‌سازی پنج میلیون تنی سه‌چاهون بر سرعت بخشیدن به اجرای عملیات ساخت کارخانه گندله‌سازی سه‌چاهون تاکید کرد و  گفت: این طرح باید در مدت زمان‌بندی شده به بهره‌برداری برسد.
کارخانه گندله پنج میلیون تنی یکی از طرح‌های مهم جوار معدنی بافق است که تحت عنوان گندله سه‌چاهون، عملیات اجرایی آن توسط کنسرسیوم و پیمانکاری یک شرکت ژاپنی در سایت معدن چغارت این شهر آغاز شده است.
به گفته یونس الستی عضو هیئت مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق، این کارخانه با هزینه‌ای حدود 122 میلیون یورو از طریق فاینانس و یوزانس ساخته می‌شود.
ساخت مجتمع گندله‌سازی سه‌چاهون برای تولید پنج میلیون تن گندله قابل مصرف در صنایع تولید آهن به روش احیا مستقیم به منظور تامین خوراک اولیه فرآیند احیا در کارخانه فولاد در نظر گرفته شده است.
با بهره‌برداری از کارخانه گندله‌سازی سه‌چاهون بافق، زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر به طور مستقیم و دوهزار و 500 نفر به طور غیرمستقیم فراهم خواهد شد.
«گندله» محصول نهایی فرآیند گندله‌سازی و ماده اولیه برای فرآیندهای تولید آهن خام در کوره بلند و تولید آهن اسفنجی به روش‌های متعدد احیای مستقیم است که از مواد معدنی سنگ آهن استحصال می‌شود.
معادن چغارت و سه‌چاهون بافق از بزرگترین تولیدکنندگان سنگ آهن کشور محسوب می‌شوند و تحت عنوان شرکت سنگ آهن مرکزی ایران،‌ با پنج هزار و 600 نفر پرسنل به استخراج و تولید ادامه می‌دهند.
سه‌چاهون در فاصله 36 کیلومتری و چغارت در 12 کیلومتری شهر بافق واقع در استان یزد قرار دارد.