kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

طرح تروریستی داعش در روسیه خنثی شد کشف 4 تن بمب در اینگوش

نیروهای امنیتی فدرال روسیه می‌گویند حدود چهار تن مواد منفجره را در جنوب این کشور و در منطقه قفقاز کشف کردند.

نیروهای امنیتی فدرال روسیه دیروز در «اینگوش» موفق شدند با کشف 4 تن مواد منفجره، جلوی یک عملیات خطرناک تروریستی را بگیرند. خبرگزاری فارس در این باره به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک» نوشت: مقامات روسیه جزئیات بیشتری را اعلام نکردند.
جمهوری اینگوش در مجاورت جمهوری «چچن» قرار دارد؛ منطقه‌ای که هزاران تن از اتباع آن عضو داعش هستند و در سوریه و عراق به سر می برند. طی ماه‌های گذشته چندین هسته تروریستی در منطقه قفقاز کشف و عناصر آنها بازداشت شده‌اند.
از هشت مهر ارتش روسیه با مجوز پارلمان این کشور و درخواست دولت سوریه حملات هوایی علیه داعش در سوریه را آغاز کرده و از آن زمان تاکنون حدود 2000 موضع عناصر داعش را هدف قرار داده است. شماری از شهروندان چچنی تحت تأثیر تبلیغات وهابی‌های سعودی قرار گرفته و به گروه‌های افراطی و تکفیری پیوسته‌اند. هم‌اکنون هزاران نفر از این افراد در سوریه و عراق به سر می‌برند. روسیه این افراد را تهدیدی برای امنیت خود می‌داند.
در همین حال، «آناتولی آنتونف» معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، تا زمانی که دولت سوریه در حالت تهاجمی به سر می‌برد، حملات هوایی روسیه علیه تروریست‌ها در سوریه ادامه می‌یابد. «آنتونف» تروریسم را «خطری برای کل جهان» دانست. وی در عین حال شمار عناصر داعش را بین 25 تا 30 هزار نفر ارزیابی کرد.
دیروز همچنین، جنگنده‌های روسی برای نخستین بار مواضع تروریست‌ها را در مناطق مرزی سوریه و لبنان بمباران کردند. در این حمله اهداف از پیش تعیین شده در «قلمون شرقی» منهدم و ده‌ها تروریست نیز کشته و زخمی شدند. جنگنده‌های روسی علاوه بر قلمون شرقی، در مناطق «تدمر»، «دیرالزور»، «ایتریه» و «حلب» نیز 24 موضع تروریست‌های داعش را بمباران کردند.
نیروهای ارتش سوریه نیز دیروز طی عملیاتی، بیش از 98 درصد محور «اثریا» به «خناصر» در جنوب استان حلب را از کنترل داعش خارج کردند. در حومه شمال شرق استان «حمص» نیز عناصر «جبهه النصره» با تروریست‌های یک گروه تکفیری دیگر درگیر شدند. طی این درگیری، شمار زیادی از تروریست‌ها کشته و مجروح شدند.
خبر دیگر اینکه، «عماد جاد» نایب رئیس مرکز مطالعات سیاسی و راهبردی الاهرام مصر در گفت وگو با خبرگزاری فارس در قاهره درباره حمایت کشورش از حملات هوایی روسیه به مواضع تروریست‌ها در سوریه اظهار داشت: مداخله روسیه در سوریه، پیروزی‌های بزرگی را در مبارزه با تروریسم آن هم در مدت زمانی کوتاه رقم خواهد زد. وی سوریه را عمق راهبردی برای امنیت ملی مصر دانست.