kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۸۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۴

معاون مرکز ملی فرش ایران:ایران همچنان نخستین صادرکننده فرش جهان است

معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران از صادرات 360 میلیون دلار فرش ایران به کشورهای اروپایی و آسیایی در 10 ماه سال جاری خبر داد.
معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران از صادرات 360 میلیون دلار فرش ایران به کشورهای اروپایی و آسیایی در 10 ماه سال جاری خبر داد.
به گزارش ایرنا مجتبی فیض‌الهی در حاشیه نشست جشنواره فروش فرش دستباف در همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان صادرات فرش ایران به کشورهای مختلف دنیا از نظر وزن نسبت به سال‌های گذشته تفاوت چندانی نکرده است اما از نظر ارزشی مقداری کاهش یافته است.
وی ادامه داد: کشورهای شرق آسیا چون چین، ژاپن و کره‌جنوبی بازارهای جدیدی برای ایران هستند که فرش را خریداری می‌کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: 48 درصد از صادرات فرش ایران به کشورهای اروپایی و 47/5 درصد آن به کشورهای آسیایی بوده است و بعد از تحریم‌ها بیشترین میزان صادرات به کشور امارات متحده عربی بوده است.
فیض‌الهی تاکید کرد: هر چند میزان صادرات فرش ایران نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است اما همچنان ایران نخستین صادرکننده فرش دنیا است و در حال حاضر 41 درصد از بازار جهان را در اختیار دارد.
وی ادامه داد: رقبای ایران در سال‌های اخیر با کاهش میزان صادرات و ایران با افزایش صادرات رو به رو بوده است به طوری که کشوری چون چین در حال حاضر یک بازار بالقوه برای فرش ایران به حساب می‌آید.
معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: کشورهای ژاپن، ایتالیا، آلمان و امارات چهار کشور اول خریدار فرش ایران هستند.
وی گفت: 35 درصد از تولیدات فرش ایران در داخل کشور مصرف می شود.
وی افزود: در سال آینده نخستین مرکز تجاری فرش ایران در شانگهای و پکن ایجاد خواهد شد و از هر استانی یک تا 2 فروشنده در آن مستقر می‌شوند.