kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۷۷۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
مدیر مسئول کیهان در دانشگاه امیرکبیر:

استحاله شده‌ها دیوار سفارت آمریکا را دیوار ندبه می‌دانند!

به گزارش خبرنگار ما، عصر دیروز حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان با شرکت در همایش «نفوذ ممنوع» که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در این دانشگاه برپا شده بود، به تشریح نمونه‌هایی از شگردهای تازه نفوذ پرداخت و گفت؛ نفوذ، به معنی ورود پنهان برای آسیب رساندن به حریف است. این آسیب‌رسانی می‌تواند از نفوذ برای عملیات تروریستی تا نفوذ برای تغییر ساختار و براندازی یک نظام حکومتی، متفاوت باشد.


تفاوت تابلو و شناسنامه!
مدیرمسئول کیهان گفت؛ نفوذ از نوع اول با هدف عملیات تروریستی اگرچه آسیب‌رسان است و باید از آن پیشگیری شود ولی اینگونه نفوذها در مقایسه با نفوذ برای براندازی از اهمیت بسیار کمتری برخوردار است. وی افزود؛ در نفوذ برای براندازی و تغییر ساختار نظام، کانون‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی هدف اصلی هستند و توضیح داد کانون‌های تصمیم‌گیری که محدوده مسئولان عالی‌رتبه نظام است، در مقابل خطر نفوذ مصونیت بیشتری دارند و حریف برای نفوذ در این محدوده از نفوذ در کانون‌ها و مراکز تصمیم‌ساز که حوزه کاری مشاوران و مسئولان رده دوم و سوم است بهره می‌گیرد.
شریعتمداری گفت؛ یکی از اصلی‌ترین و خطرناک‌ترین شگردهای نفوذ، شکار میانجی است و توضیح داد میانجی باید اولا؛ شخصیت شناخته شده باشد و ثانیا؛ سابقه حضور در مسئولیت‌های کلیدی را داشته باشد. افرادی با این خصوصیات اگر به هر دلیل،  از جمله، چرب و شیرین دنیا، آلودگی به مفاسد اقتصادی و یا برخی از  دلبستگی‌ها نظیر فرزندان ناصالح، با خط اصلی نظام و انقلاب فاصله بگیرند، مناسب‌ترین و آماده‌ترین هدف برای شکار از سوی دشمن خواهند بود. و به «میانجی» کارآمد برای حریف بیرونی تبدیل می‌شوند. مدیرمسئول کیهان گفت؛ میانجی با سابقه قبلی خود که همسویی و همراهی و حتی فداکاری برای نظام بوده است در میان مردم شناخته می‌شود، ولی مواضع و عملکرد وی براساس هویت جدیدی که پیدا کرده است صورت می‌پذیرد. یعنی تابلوی خودی دارد و شناسنامه غیرخودی.
شبیه‌سازی و شبیه‌یابی
مدیرمسئول کیهان با اشاره به این نکته که مراجعه به تاریخ اگر برای شبیه‌سازی باشد، حیله‌گری است ولی اگر برای شبیه‌یابی باشد، عبرت‌انگیز است به ماجرای شریح قاضی اشاره کرد و گفت؛ وقتی «هانی بن عروه» از سوی ابن‌زیاد  دستگیر و به دارالعماره کوفه انتقال یافت، قبیله وی که مردان سلحشوری بودند قصر ابن زیاد را محاصره کرده و پیگیر هانی شدند. در این هنگام، به دستور ابن‌زیاد، شریح قاضی روی بام دارالعماره رفت و به قوم هانی اطمینان داد که امیر قوم آنها میهمان و مورد تکریم ابن‌زیاد است. و این در حالی بود که هانی زیر شکنجه‌های طاقت‌فرسا قرار داشت. اما چرا قوم هانی سخن شریح را باور کردند؟ برای این که شریح تابلوی «قاضی دوران حضرت امیرالمومنین(ع)» را با خود داشت و قوم هانی احتمال نمی‌دادند که شریح تغییر هویت داده و امروزه به کارگزار ابن‌زیاد تبدیل شده است.
وی افزود؛ شاید این سؤال پیش بیاید که بنابراین قوم هانی چاره‌ای جز پذیرش سخن شریح نداشتند! ولی باید گفت اگر قوم هانی بصیرت لازم را داشتند، این پرسش برایشان پیش می‌آمد که قاضی حضرت امیر(ع) در قصر ابن‌زیاد چه می‌کند؟!
مدیرمسئول کیهان گفت؛ تابلوهایی نظیر نماینده امام(ره) در جنگ تحمیلی، نخست‌وزیر دوران امام(ره) در صورتی اطمینان‌آور خواهد بود که این تابلوها با شخصیت‌های کنونی افراد نیز مطابقت داشته باشد و در غیر اینصورت، می‌تواند زمینه‌ای برای فریب افکار عمومی باشد.
فرمول شناخت میانجی
شریعتمداری در ادامه گفت؛ شناخت میانجی کار چندان دشواری نیست، و شخصیت‌های تغییر هویت داده را می‌توان با دقت در مواضع و عملکرد آنان به آسانی شناسایی کرد، زیرا میانجی اگرچه تابلوی سوابق مثبت خود را روی دست گرفته است ولی مواضع و عملکرد او با خط اصیل و معیارها و مبانی تعریف شده انقلاب در تضاد است، مثلا امام(ره) می‌فرمایند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید ولی از آنان می‌شنوید که امام با شعار مرگ بر آمریکا موافق نبود! امام می‌فرمایند هر چه داریم از امام حسین(ع) و عاشورا داریم و این آقا، اهانت‌کنندگان به ساحت حضرت اباعبدالله‌«ع» را مردمان خداجو معرفی می‌کند.
کشف پشت صحنه‌ها
مدیرمسئول کیهان به این آیه از سوره بقره اشاره کرد که در وصف منافقین می‌فرماید «منافقان وقتی با مومنان روبرو می‌شوند می‌گویند ما ایمان آورده‌ایم و هنگامی که با شیاطین خود خلوت می‌کنند می‌گویند ما، با شما هستیم» و پرسید؛ اینگونه افراد دو چهره را چگونه می‌توان شناخت؟ و در پاسخ گفت؛ این طیف از منافقان، آنچه در دل دارند را به گونه‌ای در مواضع و عملکرد خود بروز می‌دهند، بنابراین، اگرچه شما به خلوت آنان با دشمنان راه ندارید ولی با مقایسه میان مواضع آنها و مواضع اعلام شده دشمن می‌توانید، این همخوانی را کشف کنید و در این حالت، نسبت به آنان، احتیاط بیشتری داشته باشید. شریعتمداری به کلام حضرت امیر(ع) اشاره کرد که می‌فرمایند؛ هیچکس مسئله‌ای را پنهان نمی‌کند مگر آن که در سخنان و یا چهره‌اش نشانه‌هایی از آنچه پنهان کرده است دیده می‌شود.
تخریب دروازه‌ها و دروازه‌بان‌ها
مدیرمسئول کیهان یکی دیگر از راه‌کارهای نفوذی‌ها را در حمله و تخریب مراکزی دانست که وظیفه دروازه‌بانی نظام و پیشگیری از ورود نفوذی‌ها را برعهده دارند و به عنوان مثال گفت؛ چند روز قبل یکی از فتنه‌گران در یکی از دانشگاه‌ها به شورای نگهبان حمله کرده و نظارت استصوابی  را ضد آ‌زادی معرفی کرده بود و حال آن که در همه نظام‌ها، مرکزی برای بررسی انطباق شرایط کاندیداها با شرایط قانونی وجود دارد. وی افزود؛ حذف نظارت استصوابی یعنی باز کردن راه برای نفوذ بیگانگان به مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور و گفت؛ مخالفان نظارت استصوابی ادامه همان جریانی هستند که قبل از حمله صدام، پیشنهاد انحلال ارتش را می‌دادند و یا نفوذی‌هایی که قبل از حمله طبس، ضدهوایی‌ها را از اطراف پادگان منظریه که قرار بود هلی‌کوپترهای آمریکایی در آنجا فرود بیایند، جمع کرده بودند و...
تحقیر خودی‌ها و بزرگنمایی دشمن
شریعتمداری تحقیر و کوچک‌شماری توان خودی‌ها در کنار بزرگنمایی نسبت به توان دشمن را یکی دیگر از پروژه‌های نفوذ دانست و گفت؛ همین دیروز، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» از قول یکی از وزرای رژیم صهیونیستی نوشته بود، تعداد دانشگاه‌های ایران طی 30 سال گذشته 20 برابر شده است و تعداد دانشگاه‌های اسرائیل فقط 2/5 برابر رشد داشته است و از توان علمی دانشجویان ایرانی ابراز نگرانی کرده بود. اما در همین حال، یکی از مشاوران رئیس‌جمهور محترم توان علمی کشور را در حد آبگوشت بُزباش و خورشت قرمه سبزی ارزیابی می‌کند و فلان وزیر از ضرورت وارد کردن مدیر از خارج کشور سخن می‌گوید. آن دیگری حتی آب خوردن مردم را هم به تعامل با آمریکا گره می‌زند و...
مدیرمسئول کیهان گفت؛ هرگز در پی متهم کردن این افراد نیستیم ولی آنها با این اظهارات آنهم در مقام مسئولان بلندپایه نظام، زمینه حضور و نفوذ دشمن را فراهم می‌آورند.
وی در ادامه گفت؛ القاء ناامیدی نیز یکی از خطرناکترین زمینه‌سازی برای نفوذ است. چرا که اگر کسی از آینده ناامید شود، از مسیر طی شده پشیمان می‌شود و می‌ایستد و برای ایستاده‌ها احتمال بازگشت به مسیر دیگر وجود دارد. دشمن از پیشرفت‌ها و توانمندی‌های معجزه‌گون ما به وحشت افتاده و برخی از خودی‌ها، بی‌آن که بدانند به آنها دلداری می‌دهند!
دیوار نُدبه
مدیرمسئول کیهان در بخش دیگری از سخنان خود به واداده‌ها اشاره کرد و گفت؛ بعد از تسخیر لانه‌ جاسوسی و تائید آن از سوی حضرت امام(ره)، مردم از سراسر کشور و فوج‌ فوج به پشتیبانی برخاستند و تقریبا همه مسئولان غیر از نهضتی‌ها و جریانات آلوده از این حرکت استقبال کردند اما بعدها تعداد اندکی از آنان که به خاطر تسخیر لانه جاسوسی به پست و مقام هم رسیده بودند ابراز پشیمانی کردند و دیوار سفارت برای آنها به دیوار نُدبه! تبدیل شد که روبروی آن ایستاده و تعظیم می‌کردند. این ابراز پشیمانی و بازتاب گسترده آن از سوی رسانه‌های دشمن برای انتقال پشیمانی آن چند نفر به توده‌های مردم بود ولی خوشبختانه با توجه به تسخیرکنندگان اصلی لانه جاسوسی که یا شهید شده و یا کماکان در صحنه حضور داشتند، این ترفند نتیجه‌ای نبخشید.
مدیر مسئول کیهان در ادامه به پرسش‌های دانشجویان پاسخ داد که به علت تراکم مطالب روزنامه، درج آن را به شماره فردا موکول می‌کنیم.