kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

رشد علمی ایران 20 برابر شده آنها می‌توانند اسرائیل را در هم بشکنند(خبر ویژه)

فرمانده رکن اطلاعات در ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی گفت پس از انقلاب اسلامی 1979، ایران به تلاش‌های فوق‌العاده در عرصه علم و فناوری دست زده و شمار دانشجویان در دانشگاه‌های آن 20 برابر شده است.


به گزارش رسانه‌های صهیونیستی هرتسل هالوی ضمن سخنانی در جمع مدیران سازمان متبوع خود گفته است: ایران از اوایل انقلاب اسلامی 1979 تعداد دانشگاه‌ها و دانشجویان خود را 20 برابر افزایش داده در حالی که ما در این زمینه فقط 3 برابر رشد داشته‌ایم. حکومت اسلامی ایران به تلاش‌های فوق‌العاده‌ای برای بالا بردن سطح علمی و فنی دست زده است.
وی افزود: ایران و اسرائیل در یک جنگ تکنولوژی درگیر هستند و اسرائیل بخش مهمی از برتری کیفی خود را در برابر حکومت اسلامی ایران از دست داده است.
رئیس رکن اطلاعات ستاد ارتش اسرائیل همچنین گفت: مهندسان حکومت اسلامی ایران در حال کشاکش با مهندسین اسرائیلی هستند و حکومت ایران دارد به برتری تکنولوژیکی نزدیک می‌شود «پذیرش و عضویت در رشته‌های علمی، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات در حکومت اسلامی ایران بسیار رشد کرده است».
وی تأکید کرد جنگ واقعی ما با ایران در شرایط کنونی در عرصه فناوری است. عرصه فناوری شاهد جنگ واقعی بین ایران و اسرائیل است.
هالوی افزود: اگر عده‌ای تصور می‌کنند احتمال بروز جنگ بین دو طرف در ده سال آینده وجود دارد، باید بداند که جنگ در عمل همین امروز ادامه دارد.
رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل گفت: این جنگ در زمینه‌های اطلاعاتی متمرکز است. این جنگ بسیار اهمیت دارد و گزارش‌های اطلاعاتی اسرائیل از پیشرفت فناوری در ایران نشان می‌دهد این کشور مسیرهای متفاوت بامسیرهای متعارف در غرب را طی می‌کند.
هالوی گفت: هزینه از دست رفتن فاصله‌های فناوری با ایران برای اسرائیل بسیار زیاد خواهد بود. ما اکنون شاهد تغییر شرایط به نفع طرف‌هایی هستیم که از دسترسی به فناوری‌های اطلاعاتی اسرائیل بسیار دور بودند. 20 سال پیش دستاوردهای اطلاعاتی بسیار زیادی داشتیم و در 7 سال اخیر اطمینان داشتیم که از نظر اطلاعاتی در منطقه در سطح خوبی قرار داریم، اما امروز جهان به سرعت در حال تغییر است. متخصصان فناوری اسرائیل و ایران امروز جنگی را علیه یکدیگر هدایت می‌کنند.
این مقام نظامی صهیونیست خاطرنشان کرد: جنگ آینده برای جبهه داخلی اسرائیل بسیار دشوار خواهد بود که کاملاً با شرایط جنگ سال 1973 متفاوت است. سخن امروز از جنگ ذهن‌ها و عقل‌هاست و تبلیغات طرف مقابل می‌تواند روحیه اسرائیلی‌ها را در هم بشکند.