kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

کشف یک تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر و کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان خبر داد.


سرتیپ حسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: ماموران انتظامی سیستان و بلوچستان در دو عملیات و درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ ضمن دستگیری یک قاچاقچی، یک تن و 45 کیلوگرم تریاک کشف و ضبط و دو دستگاه خودروی سبک را توقیف کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در راستای مبارزه شبانه‌روزی با سوداگران مرگ و پایش اطلاعاتی مداوم باندهای توزیع‌کننده مواد مخدر، ماموران انتظامی شهرستان خاش با پشتیبانی فنی، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از قصد یک باند برای انتقال مواد مخدر با استفاده از خودروهای تیزرو در محور حق‌آباد - خاش مطلع شدند.
این مسئول ادامه داد: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات تخصصی و اشراف اطلاعاتی شب‌دوشنبه یک دستگاه تویوتا وانت متعلق به اعضای این باند را شناسایی کرده و تحت نظر قرار دادند.
وی با اشاره به اعزام تیم‌های تخصصی و یگان‌های عملیاتی پلیس به منطقه مورد نظر، گفت: قاچاقچیان مسلح به محض مشاهده ماموران پلیس به صورت مسلحانه با آنها درگیر شدند که پس از حدود یک ساعت درگیری مسلحانه، خودروی حامل مواد مخدر به دلیل اصابت گلوله دچار حریق شد و قاچاقچیان با توجه به تنگ شدن عرصه بر خود با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه، از محل متواری شدند.
رحیمی با بیان اینکه حریق توسط نیروهای پلیس اطفاء شد، اضافه کرد: ماموران در بازرسی از خودرو قاچاقچیان مقدار 666 کیلوگرم تریاک و 216 کیلو سوخته تریاک را کشف و تلاش گسترده پلیس برای دستگیری متهمان همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از اجرای یک عملیات موفق پلیسی در مهرستان خبر داد و گفت: در این عملیات ماموران انتظامی پس از شناسایی یک دستگاه خودرو پژو 405 حامل مواد مخدر، آن را توقیف و ضمن دستگیری یک قاچاقچی 164 کیلو تریاک را کشف کردند.