kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

پیوند اعضای بدن جوان گلستانی به 29 بیمار

اعضای بدن یک جوان روستایی اهل شهرستان بندر گز که بر اثر سانحه رانندگی جان باخت، امکان کمک به 29 بیمار را فراهم کرد.


مشاور رئیس‌جمهور و مدیر حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام این خبر به ایرنا گفت: اعضای اصلی بدن محمد احمدی جوان 23 ساله اهل روستای لیوان غربی که پیش از مرگ آمادگی خود را برای اهدای عضو اعلام کرده بود، به جمعی از افراد معلول یا بیمار حیات تازه می‌بخشد.
محمدرضا بابائیان افزود: در هنگام پر کردن فرم اهدا عضو در بخشی از آن موافقت یا عدم موافقت فرد مبنی بر اهدای نسوج پیوندی نیز سوال می‌شود که مرحوم احمدی در زمان حیاتش با این مسئله موافقت کرده است.
وی ادامه داد: نسوج پیوندی فرد برای اهدا شامل مغز استخوان، بافت، پوست و نظایر آن است که به افراد بیمار نیازمند این نسوج اهدا می‌شود.بابائیان تصریح کرد: اعضای اصلی بدن این جوان شامل کلیه‌ها، کبد و قلب جهت اهدا و پیوند به بیماران نیازمند این اعضا به تهران انتقال یافته است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: مرحوم احمدی روز پنجم ماه محرم بر اثر سانحه رانندگی در محور بندرگز - گرگان دچار ضربه مغزی شد و از آنجا که خانواده وی بعد از چند روز و با توجه به نظر پزشکان امیدی به بازگشت حیات وی نداشتند، با اهدای اعضای بدن فرزندشان موافقت کردند.به گفته بابائیان، پیکر مرحوم احمدی روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان بندرگز و اهالی روستای لیوان شرقی تشییع و به خاک سپرده شد.