kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
رئیس سازمان بنیاد مسکن خبر داد

اجرای طرح هادی در 14 هزار و 200 روستای کشور

رئيس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای طرح هادی در بیش از 14 هزار و 200 روستای کشور از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

خرم‌آباد- خبرنگار کیهان:

علیرضا تابش در حاشیه نشست شورای عالی مدیریت بحران استان لرستان در جمع خبرنگاران افزود: در زمان حاضر طرح‌ هادی 95 درصد روستاهای کشور تهیه شده و تا پایان امسال طرح هادی بقیه روستاها تصویب می‌شود.
وی با اشاره به هدف‌گذاری بهسازی و مقاوم‌سازی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی کشور تصریح کرد: امسال نیز 65 هزار واحد تاکنون با بانک‌ها قرارداد بسته‌اند.
به گفته رئيس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میزان تسهیلات مسکن روستایی برای هر واحد 150 میلیون ریال با نرخ چهار درصد و 50 میلیون ریال وام بلاعوض است.
تابش در خصوص واحدهای خسارت‌دیده از سیل در ایلام و لرستان گفت: بررسی خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی، تجاری و لوازم افراد سیل‌زده تا آخر هفته جاری به طور کامل انجام می‌شود.
وی گفت: باید با اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری سیل را در سر شاخه‌ها مهار کرده تا از بروز خسارات ناشی از آن جلوگیری کنیم.
معاون عمرانی استانداری لرستان در این نشست گفت: بارش‌های شدید و جاری شدن سیلاب هفته گذشته در نقاط مختلف لرستان به سه هزار خانوار شهری و روستایی استان خسارت وارد کرد.
محمد اصلانی افزود: حجم بسیاری از خانواده‌های آسیب‌دیده مربوط به شهرستان کوهدشت است.
وی اظهار کرد: در حوادث سیلاب هفته گذشته راه ارتباطی 65 روستا، برق بیش از 50 روستا و شبکه آبرسانی 60 روستا قطع شده بود که تا روز یکشنبه آب و برق روستاها برقرار شده است. اصلانی اضافه کرد: پس از هفت سال خشکسالی در استان به ویژه کوهدشت، در کمتر از سه روز متوسط بارندگی استان به 90 میلی‌متر رسید.
سیلاب هفته گذشته در لرستان علاوه بر کشته شدن یک خانواده سه نفره کوهدشتی موجب خسارت 250 میلیارد تومانی به زیرساخت‌های استان شده است.
بنابر اعلام جهاد کشاورزی بیش از 600 میلیارد ریال نیز به زیرمجموعه‌های این بخش خسارت وارد شده و خسارت واحدهای مسکونی و لوازم زندگی سه هزار خانه مسکونی که دچار آبگرفتگی بود در حال بررسی است.