kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۴۱۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
دادستان‌ آباده:

قمه‌زنان به جریمه نقدی تبعید و شلاق محکوم می‌شوند

دادستان شهرستان آباده با بیان اینکه برای 52 نفر از افراد شاخص و قمه‌زن در شهر بهمن آباده احکام تعلیقی صادر شده گفت: جریمه نقدی، تبعید و شلاق در انتظار کسانی است که موازین اسلامی را رعایت نکنند و به قمه زنی بپردازند.

محمدمهدی جمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این 52 نفر که احکام شلاق و جزای نقدی برای برخی از آنها اجرا شده به اتهام قمه‌زنی در سال‌های گذشته به یکسال حبس تعلیقی و تبعید به خارج از شهرستان آباده محکوم شده‌اند و در صورت تکرار جرم احکام آنها به روز و اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه قمه‌زنی از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود بیان داشت: متاسفانه انجام این عمل در سال‌های گذشته در شهرهای صغاد و بهمن از توابع شهرستان آباده چهره نامطلوبی از این دو شهر ارائه داد و موجب شد که قلب بسیاری از مردم متدین این شهرها و شهرستان آباده جریحه‌دار شود و دشمنان ما هم در آن سوی مرزها از این موضوع برداشت سوء و به نفع خود کردند.
دادستان شهرستان آباده بیان کرد: ما طی دو سال گذشته با صدور اطلاعیه و اطلاع رسانی وسیع در شهرهای صغاد و بهمن بطور مکرر از کسانی که به قمه‌زنی می‌پردازند خواستیم که دست از این عمل بردارند و اکنون حجت بر همگان تمام شده و اطلاع رسانی وسیع صورت پذیرفته است و با قمه ‌زنان بشدت برخورد می‌شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از هیئت‌های مذهبی در شهر صغاد برای جلوگیری از بروز پدیده قمه‌زنی امسال همکاری خوبی داشتند گفت: امیدواریم که در هیچ نقطه‌ای از این شهرستان شاهد قمه‌زنی نباشیم.
جمالی دادستان آباده نسبت به راه‌اندازی مراسم قمه‌زنی در شهر بهمن برای امسال هشدار جدی داد و با بیان اینکه مجازات متخلفان به مراتب شدیدتر از سال گذشته خواهد بود، گفت: هر شخصی اقدام به قمه‌زنی در ملاء عام کند، دستگیر و بلافاصله به یکسال حبس محکوم و سایر احکام نیز برای وی اجرا می‌شود.
جمالی با بیان اینکه حکم شلاق برای دو نفر در این شهر اجرا شده است گفت: اگر لازم باشد دستگاه قضایی احکام شدیدتری نیز صادر می‌کند.