kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۷۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳

اخبار کوتاه

هشدار رهبری
بیدارباشی برای مسئولان باشد
سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست ‌خارجی مجلس با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت مذاکره با آمریکا، اظهار داشت: تاریخ روابط سیاسی آمریکا با ایران مملو از جنایت، خیانت، توطئه، کودتا، غارت، تهدید و تحریم علیه ایران است و از این رو هشدار رهبری در این موضوع باید بیداری‌باشی برای مسئولان کشور باشد.

دبیر شورای نگهبان شهادت سردار همدانی را
تسلیت گفت
آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان با انتشار پیامی شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سرتیپ حسین همدانی را تبریک و تسلیت گفت.
به گزارش فارس، در بخشی از پیام وی آمده است ؛ این شهید بزرگوار همواره در دفاع از اسلام ناب محمدی (ص) در خط مقدم جبهه‌های حق علیه باطل حضور فعال داشته و با جانفشانی‌های بسیار از آرمان‌های مقدس اسلام و صراط مستقیم حفاظت و حراست نمود و سرانجام با نوشیدن شهد شیرین شهادت در نبرد با منحرفان و یزیدیان زمان و هنگام عملیات مستشاری به منظور پاسداری از حرم اهل بیت علیهم‌السلام به آرزوی دیرینه خود نائل آمد.

پیش بینی 110 هزار صندوق  برای انتخابات
دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه 110 هزار صندوق برای انتخابات پیش بینی شده است، گفت: این تعداد صندوق برای هر دو انتخابات پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: 960 هزار نفر زیرنظر 270 مربی دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی مرتبط با انتخابات شرکت می کنند و این دوره‌ها تا دی‌ماه ادامه خواهد یافت.

نمی‌گذاریم به نام دیپلماسی
 با آمریکا ارتباط برقرار شود
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در جریان بررسی برجام در کمیسیون ویژه متوجه نقاط ضعف بسیاری شدیم؛ از طرفی رهبری در سخنان خود بر اینکه مذاکره با آمریکا ممنوع است، تاکید فرمودند، اما آنچه شاهد هستیم این است که برخی مسئولان به خصوص وزیر امور خارجه کشورمان به نام دیپلماسی به دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند.
کوثری گفت: نمی‌توان از این مساله گذشت که وزیر خارجه کشورمان با رئیس‌جمهور آمریکا دست می‌دهد. ملت ایران این مساله را نمی‌پذیرد.

احتمال ورود به فاز جدید اجرای برجام
 از دوشنبه آینده
معاون وزیر امور خارجه از احتمال اعلام روز عملیاتی شدن برجام از دوشنبه هفته آینده خبر داد.
به گزارش فارس، سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه در همایش «صلح و سلام» که  روز گذشته برگزار شد، از احتمال اعلام روز عملیاتی شدن برجام از روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.