kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲
برخی از استدلال‌های قابل تامل مدافعان طرح اجرای برجام

از رئیس گلم تا تصویب رآکتور!

کمال‌الدین پیرمؤذن: اگر قلب ما برای اسلام می‌تپد و اگر نمی‌خواهیم وهابیون و صهیونیست‌ها خوشحال شوند و نیز اگر می‌خواهید تولید ملی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی شکل گیرد باید این طرح کارساز را که با لحاظ کردن حفظ کیان نظام تدوین شده است، تصویب کنیم. طرح اجرای برجام با هماهنگی «رئیس گلم» و کارشناسان تدوین شده است و بیش از 80 درصد مردم خواهان اجرای برجام هستند.

سیدبهلول حسینی: شاید همان‌طوری که آقای ظریف گفت به آنچه خواستیم نرسیدیم اما به آنچه باید رسیدیم. به قول آقای رئیس‌جمهور ما به طرف مقابل سه گل زدیم و دو گل خوردیم که این نشان‌دهنده دیپلماسی هوشمند و نرمش قهرمانانه است. ما نمایندگان ملتیم و باید منعکس‌کننده نظریات اکثریت جامعه باشیم حال امروز اکثریت جامعه تنش‌زدایی و رابطه سودمند را طلب می‌کنند.

کاظم جلالی: در جلسه‌ای در خدمت رئیس مجلس بودم که ایشان به من گفت اشهد بالله این کاری که می‌کنم برای این است که مجلس از این گردنه عبور کند و انتظار یک تشکر هم از کسی ندارم. لذا باید تلاش کنیم که از این مخمصه عبور کنیم. مگر می‌شود در این موضوع ما بگوییم که آقای لاریجانی در جلسات عالی نظام شرکت می‌کنند و پیرو رهبری هستند ایشان نمی‌فهمند؟ ولی برخی دوستان که واسطه‌هایی در جاهایی دارند بهتر می‌فهمند؟

علاء‌الدین بروجردی: آمریکا در موارد مختلف فهمیده که نمی‌تواند با ملت ایران شوخی کند. ما می‌توانیم فعالیت‌های هسته‌ای را به‌گونه‌ای سامان بدهیم که در دو سال به 190 هزار سو برسیم. بعضی از دوستان می‌گویند نمی‌توانیم اما نمی‌توانیم در فرهنگ جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد. تردید نداریم که آمریکایی‌ها نمی‌توانند با این نظام و تصمیم‌گیری‌های آن بازی کنند. ما خواهیم توانست و نشانه آن دو رآکتور 1000 مگاواتی است که تصویب شده است.