kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۵

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* از قول بنده که یک روستایی هستم خطاب به آقای رئیس‌جمهور کشورمان بنویسید آمریکا با اصل انقلاب و نظام دشمنی دارد. ساده‌اندیشی است که باور کنیم تحریم‌ها را به طور کل برمی‌دارد در دل دشمن باید رعب ایجاد کرد و الا با التماس و خنده جسورتر می‌شود.
9107---0917
* روزی که ارتباط ایران با دولت آمریکا برقرار شود باید همه ایران عزادار شود و پرچم سیاه برافراشته شود.
2242---021
* قبول برجام و نقشه راه آمانو به زنجیر کشیدن دست و پای ملت است و لاغیر.
3866---041
* بلافاصله بعد از دست دادن آقای ظریف با اوباما رئیس‌جمهور آمریکا سناتورهای این کشور قانونی را تصویب کردند که به واسطه آن برداشته شدن تحریم‌ها منوط به پرداخت غرامت از سوی ایران به آمریکا بابت کشته شدن سربازان آمریکایی در خاورمیانه گردید. دولتمردان ایران هم برای اینکه توجیه کنند مرتب می‌گویند این نوع موضع‌گیری‌ها در آمریکا مصرف داخلی دارد!
6308---0912
* دولتی که طرح‌های موفق گذشته مثل خودکفایی در کشاورزی و مسکن مهر را مزخرف می‌داند برای اصل قدرت هسته‌ای کشور هم ارزش قائل نیست و لذا با چشم نه چندان باز برجام را پذیرفته و قصد دارد آن را با همه عیوب و عبور از خطوط قرمزها به اجرا بگذارد.
9309---0937
* آیا آقای ظریف باید با آن دست چدنی با روکش مخملی که به خون شهدای هسته‌ای ما آغشته است، حتما دست می‌داد؟
دکتر قربانی
* مگر می‌شود به آمریکا اعتماد کرد تا او و کشورهای غربی تحریم‌ها را بردارند. ما در شرایط تحریم به طراحی اقتصاد مقاومتی دست یافتیم و حضرت آقا هم صراحتا نظر خود را درباره استفاده دشمن از برجام به عنوان یک راه و وسیله نفوذ اعلام کرده‌اند و تصمیم نهایی را درباره آن برعهده نمایندگان مجلس گذاشته‌اند. حال این همه پافشاری بر اعتماد بی‌اساس به آمریکا چه معنی دارد؟
6278---021
* برخی از مسئولان به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند اما آرامش در بین ما خانواده شهدا با رفتار و اعتماد کردن آنها به آمریکا از بین رفته است. برجام غیرت و کرامت ما را زیر سوال برده است.
3987---041
* حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: هر وقت دیدید دشمن از شما تعریف کرد در عملکرد خود شک کنید، حال از آقای ظریف می‌پرسیم، چه کردید که همپای با جان کری گزینه‌ای برای دریافت صلح نوبل شدید و البته در نهایت این جایزه را هم به شما ندادند؟
3347---021
* چرا در فاجعه انسانی منا که در اثر سوء مدیریت و بی‌کفایتی آل سعود چندین هزار حاجی در کمتر از چند ساعت کشته شدند، از سینه‌چاکان حقوق بشر مثل خانم شیرین عبادی که در خارج جا خوش کرده‌اند خبری نشد. اگر یک هزارم این حادثه در ایران اتفاق می‌افتاد آیا این انسان‌های بی‌عاطفه سکوت می‌کردند؟ آیا زمین و آسمان را به هم نمی‌ریختند؟
0659---0935
* عربستان و برخی اربابان او در بوق و کرنا می‌کنند که ایران در حادثه منا که در خاک حجاز رخ داده دخالت نکند. عرض بنده این است که با توطئه از پیش طراحی شده خود نخست‌وزیر اسبق لبنان (حریری) را از بین بردند تا در لبنان آشوب کنند و این همه سروصدا به راه انداختند آن دخالت در امور کشور لبنان نبود ولی حالا که یک جرثومه فساد و تباهی به نام خاندان کثیف آل سعود بیش از 5 هزار زائر خانه خدا را بدون هیچ اتهامی به قتل رسانده، طلبکار هم شده‌اند که ایران دخالت نکند! مکه و مدینه متعلق به بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است نه فقط یک فرقه در حجاز.
محمدمهدی رحمانی
* به رغم سرعتی که کشورها و نیروهای مزدور آمریکا در صحنه سوریه از دور خارج می‌شوند متاسفانه در داخل کشورمان برخی با هزار چسب ناچسب  به منتقدان دلسوز می‌خواهند تا دیر نشده به خیال باطل خود پایگاهی برای آمریکا دست و پا کنند.
3411---0918
* با حملات جنگنده‌های روسیه به مواضع تروریست‌های تکفیری داعش، اعتراض حامیان تروریست‌ها که با چهره ریا و تزویر، مدعی مبارزه با تروریسم بودند بیش از پیش آشکار شد. دولت‌هایی چون آمریکای خبیث، آل سعود ملعون و کشورهای اروپایی به ویژه دولت ترکیه که از فروش نفت سوریه منافع کلانی به جیب می‌زد متضرر شدند و به کشور روسیه هشدار دادند. امید است این حملات علیه داعش در کشور عراق نیز صورت گیرد.
محمدرضا فخرالساعه
* اگر آقای رئیس‌جمهور تورم و گرانی را کنترل کرده پس افزایش 30 درصدی تعرفه آب، برق و گاز در هر دوره چیست؟ چرا نمایندگان سکوت اختیار کرده‌اند؟
علی‌ مردانی
* استراتژیست‌های اقتصادی دولت سازندگی اعتقاد داشتند که باید عده‌ای از افراد جامعه له شوند تا اقتصاد شکوفا شود که صد البته در این روش لیبرالی می‌بایست اکثریت قریب به اتفاق جامعه که صاحبان اصلی انقلابند له شوند! ضمن اینکه همین قربانیان دولت بار 8 ساله جنگ تحمیلی را غریبانه بر دوش کشیده بودند. بنده حقیر خود یکی از اسناد زنده آن دوران غم‌انگیزم!  امید است دولت تدبیر و امید راه ناصواب گذشتگان را مجددا امتحان نکند.
2307---0916
* یک سال است که در بزرگراه شهید ستاری مرکز خرید کوروش راه‌اندازی شده ولی ترافیک سنگینی که به وجود آورده زندگی برای ساکنین منطقه باقی نگذاشته است. معلوم نیست چرا یک لاین رفت و برگشت این بزرگراه به پارک اتومبیل اختصاص یافته و هیچ خودرویی جریمه نمی‌شود.
جمعی از اهالی محل
* خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران پس از 26 سال انتظار، اکنون اجرای قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ابلاغ شده در سال 93 را توقع دارند. وقتی که بیشتر ایثارگران سالمند شده و بعضی از دنیا رفته‌اند چرا مسئولان در اجرایی کردن این قانون تعجیل نمی‌کنند؟
3419---0915
* اگر رشد جمعیت از اهداف نظام می‌باشد پس چرا دستگاه‌های دولتی قانون 9 ماه مرخصی زایمان را در مورد خانم‌های شاغل اجرا نمی‌کنند؟
2656---0912
* پیشنهاد می‌شود به علت تراکم جمعیت در اتوبوس‌های بی‌آرتی طراحی صندلی‌های اتوبوس‌ها عوض شود تا تعداد بیشتری از مسافران از اتوبوس‌ها استفاده کرده و راحت باشند. اگر صندلی‌ها مثل مترو باشد خیلی مردم  راحتترخواهند بود.
5973---021
* افزایش بیش از 200 درصدی حق ثبت و حق‌التحریر برای انتقال سند مالکیت در دفترخانه‌ها جدا از مالیات و عوارض مربوطه شهرداری که باید بپردازیم اسباب نارضایتی شدید مردم را فراهم کرده چرا دولت به این گرانی‌ها دامن می‌زند؟
8949---0912
* اجرای طرح «ال‌.ای‌زد» به جای طرح زوج و فرد ظلم در حق مناطقی است که از آلودگی هوای کمتری برخوردارند و نوعی بی‌توجهی به جمع‌آوری خودروهای فرسوده محسوب می‌شود.
سلیمان بلغار
* 2 ماه قبل یک خودروی ال90 از ایران‌خودرو خریداری کرده‌ام. مبلغی از این شرکت طلب دارم اما الان مدت‌ها است که با بدقولی‌های این شرکت مواجه می‌شوم. این در حالی است که همین شرکت اگر پول خودرو را تا ریال آخر از  ما نگیرد، ماشینی به ما تحویل نمی‌دهد.
جعفری
* روستای لمعه‌دشت در کنار شهرستان خلخال و کوثر قرار گرفته و دکل صدا و سیما هم نصب شده است. اما مردم فقط می‌توانند از چهار شبکه سیما بهره‌مند باشند که این شبکه‌ها هم به واسطه وزش باد شدید در دکل‌ها مکرر قطع می‌شوند. همین عامل باعث شد مردم به خرید ماهواره روی آورند. از مسئولان تقاضای رسیدگی داریم.
عبدالله‌زاده