kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۵

اخبار کوتاه

شروط چهارگانه ایران برای عربستان
«علی‌اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: درخواست جمهوری اسلامی ایران از دولت سعودی این است که کمک کند اجساد مطهر شهدا هرچه زودتر به ایران برگردد و به خانواده هایشان تحویل داده شود تا با احترام لازم به خاک سپرده شوند.
به گزارش فارس، ولایتی افزود: درخواست دیگر این است که عربستان با کمیته حقیقت یاب همکاری کند که مشخص شود علت این فاجعه چه بوده و چه کسانی مقصر بودند و مقصرین حتما مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند؛ و تمهیداتی که دولت سعودی برای آینده دارد باید مشخص شود و همچنین تضمین‌هایی که می‌دهد تا امنیت و سلامت حجاج ایرانی و غیرایرانی و کسانی که مهمانان خدا هستند، تأمین شود و با احترام وارد شوند و مناسک خود را انجام دهند و با احترام از این کشور خارج شوند و این حداقل خواسته اسلامی و انسانی است که مردم و دولت ایران و همه کشورهای اسلامی و جامعه بین‌المللی از دولت سعودی می‌خواهند.

آخرین توصیه‌ آیت‌الله خزعلی
دکتر «محسن خزعلی» فرزند ارشد مرحوم آیت‌الله خزعلی با بیان اینکه در 20 سالی که به عنوان معاون دبیرکل بنیاد غدیر و یا دیگر ایامی که به عنوان خادم پدر خدمت می‌کردم ایشان همیشه درجلسات هفتگی هیئت مدیره غدیر و دیگر مجالس می‌فرمودند؛ «مثل آقای مصباح واضح و محکم از اهل بیت (ع) و ولایت فقیه دفاع کنید».
وی تصریح کرد:‌ پدرم تاکید داشتند؛ «امروز علم حیدری به دست آقای خامنه‌ای است وکسانی که ایشان را تضعیف کنند ناخواسته دشمن امیرالمومنین (ع) را شاد کرده‌اند».
وصی آیت‌الله خزعلی نیز تاکید کرد: ایشان در آخرین نفس‌ها هم همین توصیه را داشتند «ولایت اهل بیت (ع)؛ ولایت فقیه».

واکنش دختر شهید بهشتی به اظهارات صادق خرازی
اظهارات صادق خرازی مبنی بر دست دادن آیت‌الله شهید بهشتی با زنان نامحرم اهل کتاب با واکنش فرزند ارشد آن شهید مظلوم مواجه شد؛ ملوک السادات حسینی گفت: دوستان برای توجیه کارهای خودشان شهید بهشتی را سپر قرار ندهند.
وی افزود: در طول اقامت پدرم در اروپا در کلیه جلسات ایشان همراه مادرم شرکت می‌کردم و حتی یک مورد هم دست دادن با زن نامحرم را از ایشان مشاهده نکردم.

برنامه ششم در چارچوب سند چشم انداز تدوین شود
حجت الاسلام «غلامرضا مصباحی مقدم» در مصاحبه با ایسنا گفت: سیاست‌های برنامه ششم توسعه که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده باید چارچوب‌های برنامه ششم را رقم زند و دولت هم کاملا دقت کند تا آن چه در این سیاست‌ها آمده لحاظ کند و به مواردی مانند نرخ رشد 8 درصد به صورت میانگین، افزایش بهره‌وری، بالابردن نرخ اشتغال، کاهش نرخ تورم و مهار نقدینگی و ... توجه داشته باشد.

سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی
 تهدیدی برای خاورمیانه
«غلامعلى خوشرو» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در نشست کمیته مسائل خلع سلاح و امنیت بین‌المللی مجمع عمومی این سازمان گفت: وجود سلاح هسته‌ای در دستان رژیم صهیونیستی تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت کشورهای عضو ان پی تی در منطقه خاورمیانه است.
خوشرو افزود: جمهوری اسلامی ایران بر امحاء کامل سلاح‌های هسته‌ای به عنوان یک ضرورت امنیت بین‌المللی و یک تکلیف منطبق بر معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید می‌کند.