kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸

تیراندازی مرگبار در 2 دانشگاه آمریکا

همزمان با سفر اوباما به ایالت آوارگان برای ابراز تسلیت به جان باختگان حادثه تیراندازی در کامیونیتی کالج این ایالت، دو مورد تیراندازی جدید در آمریکا روی داد.

به گزارش شبکه بلومبرگ؛ نخستین مورد تیراندازی در مجتمع خوابگاهی دانشجویان دانشگاه تگزاس جنوبی روی داد و در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر هم زخمی شد.
پس از وقوع این حادثه مسئولان دانشگاه مجبور شدند کلاس‌های درس را تعطیل کنند. گفته می‌شود فرد مهاجم دستگیر شده است.حادثه دیگر در دانشگاه آریزونای شمالی روی داد و تیراندازی در این دانشگاه یک کشته و سه زخمی برجای گذاشت. پلیس گفته است این تیراندازی در پارکینگ خوابگاه دانشجویان روی داده است.در حادثه دیگری، یک متهم دستگیر شده در ایالت کنتاکی با انتشار متن تهدیدآمیزی در شبکه‌های اجتماعی از روز چهارشنبه تا پایان هفته کلاس‌های درس در دانشگاه کنتاکی شرقی را به تعطیلی کشاند.
قرار است اوباما با حضور در رزبرگ ایالت آورگان به خانواده جان باختگان و زخمی‌های تیراندازی هفته گذشته در کالج کامیونیتی این ایالت تسلیت بگوید.
اوباما هفته گذشته و در پی وقوع حادثه کالج اورگان خواستار اعمال سخت‌گیری بیشتر در قوانین حمل اسلحه در آمریکا شد.
این اظهارات اوباما اگرچه مورد استقبال طرفداران محدودیت حمل اسلحه در آمریکا قرار گرفت اما برخی وی را به سیاسی کردن این حادثه غم انگیز متهم کردند.