kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹
در مراسم رژه ارتش کره ‌شمالی

کیم ‌جونگ اون: آماده نبرد با آمریکا هستیم

رهبر کره شمالی همزمان با رژه بزرگ ارتش این کشور بار دیگر تاکید کرد که «پیونگ یانگ» برای جنگ با آمریکا آمادگی کامل دارد.

 ارتش کره‌شمالی دیروز (شنبه) یکی از بزرگترین رژه‌های نظامی خود را  در بزرگداشت هفتادمین سالگرد تاسیس «حزب حاکم کمونیست» مقابل رهبر این کشور به نمایش گذاشت. در این رژه «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و همچنین فرستاده ارشد چین حضور داشتند. رهبر کره‌شمالی که از زمان روی کار آمدن در دسامبر 2011 تنها یک بار سخنرانی کرده است برای دومین بار در این مراسم سخنرانی کرد.
 رهبر جوان کره‌شمالی در سخنان خود تاکید کرد، کشورش آماده مبارزه در هرگونه جنگی با امپریالیست‌های آمریکاست. وی در حضور مقام‌ ارشد حزب کمونیست چین که به عنوان نماینده پکن در این مراسم شرکت کرده بود، در میدان اصلی کیم ایل سونگ پیونگ‌یانگ گفت: «ارتش انقلابی حزب یعنی ما آماده‌ هرگونه جنگی هستیم که از سوی امپریالیسم آمریکا بر ما تحمیل شود.»
 به گزارش ایسنا، در جریان این رژه نظامی که یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌نمایی‌هایی کره‌شمالی بود، پیونگ‌یانگ موشک‌های قاره‌پیمای بالستیک  خود را با برد بالغ بر 10هزار کیلومتر به نمایش گذاشت. تلویزیون کره‌شمالی همچنین موشک‌اندازهای جدید نوع کاتیوشا و موشک‌هایی با برد متوسط 1300 کیلومتر ارتش این کشور را نمایش داد.
تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این رژه نظامی برای مراسم مذکور احتمالا بزرگ‌ترین رژه در تاریخ این کشور محسوب خواهد شد. تانک‌ها، خودروهای زرهی و پرتابه‌های بالستیک در رژه نظامی در میدان کیم ایل سونگ در پیونگ‌یانگ به همراه هزاران تن از سربازان ارتش کره‌شمالی برای اسکورت حضور داشتند.